کد خبر: ۱۹۶۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۲۷ تير ۱۴۰۰ - 18 July 2021
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه دولت که باید متولی اصلاح الگوی مصرف مردم باشد در طول این سال‌ها بزرگترین ضربه را به این حوزه وارد کرده است.

بانکداری ایرانی- نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه دولت که باید متولی اصلاح الگوی مصرف مردم باشد در طول این سال‌ها بزرگترین ضربه را به این حوزه وارد کرده است.

به گزارش ایسنا، سارا فلاحی در جریان جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون انرژی در خصوص خاموشی‌های اخیر بیان کرد: ظاهرا ما عادت کرده‌ایم که بحران ایجاد کنیم و بعد به فکر مدیریت بحران باشیم. لایحه رتبه بندی معلمان که کمتر از یک ماه پیش کلیات آن در مجلس به تصویب رسید، یکباره به دلیل این‌که دولت اعلام می‌کند ما این میزان بودجه نداریم از دستور کار خارج می‌شود. گویا منتظر هستیم که این موضوع نیز به بحران تبدیل شده و بعد با آن مقابله کنیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه اظهار کرد: در خصوص خاموشی‌های اخیر، هفته گذشته جلسه‌ای در کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی تشکیل دادیم و دو علت اصلی آن خشکسالی و افزایش مصرف مطرح شد.

وی ادامه داد: می‌گویند که باید الگوی مصرف مردم را اصلاح کنیم، اما سوال این است که نهادهای دولتی نیز الگوی مصرفی درستی دارند؟ متاسفانه دولت‌های ما در طول زندگی سیاسی خود بزرگ‌ترین ضربه را به این حوزه زده و آنان که متولی این امر هستند الگوی مصرف صحیحی ندارند. امروز تنها چیزی که به داد کشور می‌رسد اجرای دقیق قانون است. قرار بود در دولت هر سال ۵۰۰۰ مگاوات به تولید برق اضافه شود و قرار بود تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش یابد آیا براساس برنامه ششم توسعه به این موارد عمل شده است؟

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چقدر در طول این سال‌ها به انرژی‌های تجدید پذیر توجه داشتیم و چه میزان برای سرمایه گذار بخش خصوصی انگیزه ایجاد کردیم؟ یکی از مسائلی که اکنون مطرح است بحث سوء مدیریت می‌باشد. اگر به این شیوه ادامه دهیم قطعا با مشکلات بیشتری مواجه می‌شویم.

فلاحی تاکید کرد: اگر جلسه‌ای تشکیل می‌دهیم باید به پیشنهادات مطروحه در آن جلسه توجه کرد و در نهایت به نفع مردم گام برداشت.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: