کد خبر: ۱۹۶۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۲۶ تير ۱۴۰۰ - 17 July 2021
مرحبا:
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کارت‌های اعتباری می‌توانند به خانوار‌ها در تامین کالا‌های مورد نیازشان کمک کرده و فارغ از این به جهش تولید نیز منجر شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کارت‌های اعتباری می‌توانند به خانوار‌ها در تامین کالا‌های مورد نیازشان کمک کرده و فارغ از این به جهش تولید نیز منجر شود.


غلامرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در رابطه با کارت‌های اعتباری، با بیان اینکه ما ناگزیر به حرکت به سمت کارت اعتباری و تامین مالی زنجیره تامین تا سبد مصرف کننده هستیم، اظهار کرد: اعتبار به جای پول نقد با بهره گیری از وثایقی که نیاز به حضور مردم شریف ایران در شعبات بانکها را به حداقل برساند و فصل جدیدی در اعتبار سنجی مشتریان را رقم بزند خدمت بزرگی است که در گام دوم انقلاب حرکت به سمت آن ضروری است.


این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: در اقتصادهای بزرگ دنیا کارتهای اعتباری که قابلیت نقد شدن ندارند، اما از آنها می توان برای خرید کالا و خدمات استفاده کرد، تبدیل به ابزار غالب در دست مشتریان و مصرف کنندگان شده است. همچنین؛ فرایندهای بهینه اعتبار سنجی نیز دسترسی مردم را به اعتبار مدیریت شده تسهیل کرده است.


با وثیقه سپاری سهام عدالت در مرحله اول طرح های نوین اجرا شده در نظام بانکی، اولین قدم برای غیر حضوری سازی و نوین سازی اعتبار سنجی و وثیقه سپاری در کشور برداشته شده است. به همین دلیل باید تکمیل فرایندها و و طرحهای جاری از جمله وثیقه هایی نظیر انواع یارانه ها و سایر سهام های در حال مبادله در اقتصاد از اولویتهای نظام پولی و سیاستگذاری کشور باشد.


این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در رابطه با کارت‌های اعتباری توجه به عدم مقروض سازی مردم امر مهمی است و باید فرهنگ‌سازی این موضوع نیز از همین اکنون در دستور کار دست اندرکاران قرار گیرد.


وی با اشاره به اینکه اعتبارسنجی نیز در این طرح کارشناسی‌تر و بهینه تر خواهد بود، گفت: کارت‌های اعتباری نوعی تسهیلات برای خانوار‌ها است که نقدینگی حاصل از تزریق وجه نقد را مهار و مشکلاتی از قبیل ضامن و وثیقه را هم مرتفع خواهد کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: