کد خبر: ۱۹۶۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۱ - ۲۱ تير ۱۴۰۰ - 12 July 2021
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت‌وتوسعه روبناهای حمل‌ونقل گفت: ۳۲۱ کیلومتر راه و بزرگراه در ۱۷ استان کشور به ارزش ۳۰ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال روز بیست‌وچهارم تیرماه افتتاح می‌شود.

 بانکداری ایرانی - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت‌وتوسعه روبناهای حمل‌ونقل گفت: ۳۲۱ کیلومتر راه و بزرگراه در ۱۷ استان کشور به ارزش ۳۰ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال روز بیست‌وچهارم تیرماه افتتاح می‌شود.

«خیرالله خادمی» روز دوشنبه به خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: با هدف گسترش شبکه حمل‌ونقل جاده‌ای و توسعه کریدورهای بزرگراهی، برنامه‌های افتتاح جدیدی در هفته جاری در استان‌های مختلف کشور صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: طی چند روز آینده با هدف ایجاد ارتباط بین شمال - جنوب و شرق- غرب کشور ۳۲۱ کیلومتر راه و بزرگراه در ۱۷ استان کشور افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

خادمی در خصوص جزییات این پروژه‌ها، گفت: پروژه‌های قابل افتتاح شامل ۲۰ کیلومتر بزرگراه در استان آذربایجان غربی، ۲۸ کیلومتر بزرگراه در بوشهر، ۳۵ کیلومتر بزرگراه در چهار محال و بختیاری و ۲۵ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در استان خراسان جنوبی است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور خاطرنشان کرد: ۱۱ کیلومتر راه اصلی در خراسان رضوی، ۱۳ کیلومتر بزرگراه در خراسان شمالی، ۱۴ کیلومتر بزرگراه در خوزستان و ۱۰ کیلومتر راه اصلی در سمنان نیز افتتاح خواهد شد.

به گفته خادمی، ۴۳ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در سیستان و بلوچستان، ۱۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در استان فارس، ۲۴ کیلومتر راه اصلی در کرمان، ۱۲.۵ کیلومتر بزرگراه در گلستان، ۵ کیلومتر راه اصلی در گیلان و ۲۸.۵ کیلومتر بزرگراه در لرستان از دیگر پروژه‌های مورد بهره‌برداری خواهد بود.

خادمی اضافه کرد: ۲۰ کیلومتر بزرگراه در استان مرکزی، ۱۰ کیلومتر بزرگراه در هرمزگان و ۱۷ کیلومتر بزرگراه در استان یزد نیز جزو پروژه‌های قابل افتتاح خواهد بود.

به گزارش ایرنا، اقدامات و طرح های بسیاری برای توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور در بخش ریلی، بزرگراهی و آزادراهی در حال انجام است که با توجه به نام‌گذاری امسال به سال جهش تولید، تلاش شده است تا تعدادی از این پروژوه‌ها اولویت‌بندی شده و امسال و سال آینده به بهره‌برداری برسد.

در بخش ریلی هشت پروژه به طول هزار و ۵۳۰ کیلومتر حدود ۱۳ درصد مسیر ریلی کشور، در بخش آزادراهی ۹ پروژه به طول ۶۶۰ کیلومتر حدود ۲۸ درصد از آزادراه‌های موجود کشور و در بخش بزرگراهی ۷۷ پروژه به طول هزار و ۸۰۰ کیلومتر معادل ۱۱ درصد از بزرگراه‌های کشور در اولویت اجرا قرار گرفته است و این طرح ها تا به امروز بالای ۸۵ درصد پیشرفت داشته و به مرور آماده بهره برداری قرار می‌گیرد.

برچسب ها: وزرات راه ، ساخت راه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: