"راز ماندگاری شرکتهای بیمهای داشتن شبکه فروش توانمند ، نوآور و قوی میباشد .در همین راستا شرکت بیمه کارآفرین با تمرکز بر ارائه زیرساختهای مناسب به شبکه فروش ، خدمات آنلاین ، نوآوری و بهرهوری را در کنار خلق محصول در دستور کار خود قرار داده است."
علیرضا حجتی، معاون مدیرعامل در امور توسعه بازار و شبکه فروش بیمه کارآفرین بابیان مطالب فوق برای تشریح بیشتر مسائل پیرامونی، در خصوص محدودیتهای اعمالشده از سوی بیمه مرکزی برای برخی از استارتاپها در گفتوگو با بانکداری ایرانی اظهار کرد: برای بسیاری از نمایندگان و کارگزاران این دغدغه به وجود آمده که باوجود آییننامهها و مقرراتی که از سوی نهاد ناظر صنعت بیمه وضع میشود آیا میتوانند به فعالیت در بستر آنلاین ادامه دهند یا فعالیت در بستر آنلاین بسیار سخت شده است .
حجتی با تأکید بر این موضوع که فعالیت آنلاین شبکه فروش بیمه کارآفرین همراستا با قوانین، مقررات و سیاستهای ابلاغی بیمه مرکزی و همچنین شبکه فروش تهیه و طراحیشده است، گفت: بیمه مرکزی با تعیین مهلت یکماهه از همه استارتاپ ها چه وابسته به کارگزاریها و چه افراد حقوقی که درزمینه فروش بیمهنامه بهصورت آنلاین فعالیت میکنند خواسته بود که مجوزهای لازم را دریافت کنند که پس از سپری شدن مهلت تعیینشده با استارتاپهایی که مجوزهای لازم را دریافت نکرده بودند، برخورد قانونی به عمل آمد .
عضو هیات مدیره بیمه کارآفرین گفت: راز ماندگاری شرکتهای بیمهای داشتن شبکه فروش توانمند، نوآور و قوی میباشد. درهمین راستا شرکت بیمه کارآفرین با تمرکز بر ارائه زیرساختهای مناسب به شبکه فروش، خدمات آنلاین، نوآوری و بهرهوری را در کنار خلق محصول در دستور کار خود قرار داده است.
معاون مدیرعامل بیمه کارآفرین با اشاره به اینکه فلسفه ایجاد باشگاه مشتریان برطرف کردن نیازها و انتظارت مشتریان بود اما پیگیری و راهاندازی باشگاه باعث شد که مشکل شبکه فروش در فرآیند صدور با استفاده از ظرفیت باشگاه مشتریان برطرف شود. بدینصورت که تهیه فرم پیشنهاد، پر کردن فرم توسط بیمهگذار، بارگذاری فرم در سیستم، در صورت قلمخوردگی یا نادرست بودن اطلاعات برگشت و اصلاح آن، انجام محاسبات حق بیمه، در صورت نیاز انجام آزمایش و جوابیه آزمایشگاه، مراجعه به پزشک در صورت نیاز، تحویل فرم پیشنهاد به کارشناس شعبه یا نماینده، ثبت مشخصات در سیستم فنآوران، ارسال به مالی و صدور بیمهنامه که در برخی موارد این فرآیند 15 تا 20 روز به طول میانجامید اما باوجود زیرساختهای باشگاه مشتریان، شبکه فروش میتوانند کار صدور را بهصورت سیستمی انجام دهند بهصورت یکه یک نماینده با ثبت اطلاعات بیمهگذار در باشگاه مشتریان، کلیه مراحل صدور را بهسرعت انجام میدهد همچنین در صورت نیاز به پزشک مدارک بهصورت آنلاین به پزشک ارجاع میشود و حتی در صورت نیاز به آزمایش به دو صورت آنلاین یعنی مراجعه شخصی از طرف آزمایشگاه به محل زندگی بیمهگذار یا تعیین زمان مشخص به جهت انجام آزمایشهای لازم در آزمایشگاهها.
حجتی در خصوص آمار بیمهنامههای صادرشده در باشگاه مشتریان این شرکت گفت: در سال گذشته بیش از 10 هزار بیمهنامه در باشگاه صادرشده است و پرفروشترین نمایندگان شرکت از این بستر استفاده کردند. بااینوجود هنوز برخی از نمایندگان با دیده تردید به آن نگاه میکنند در صورتی برای موفقیت در شبکه فروش باید از امکانات و فناوریهای جدید استفاده کرد.
وی در خصوص امنیت شغلی کارکنان شرکت با توجه با استفاده گسترده از فناوریهای در فرآیندهای بیمهای گفت: با توجه به برنامهریزی انجامشده بیمه کارآفرین نهتنها تعدیل نیرو نخواهد داشت بلکه به نیروهای جدید هم نیازمند خواهد شد اما تغییر مهم در این زمینه تبدیل نقش کارکنان از اپراتور به مشاور برای شبکه فروش خواهد بود و نقش هدایت، رهبری، نظارت و آموزش شبکه فروش بر عهده خواهند گرفت که حاصل آن توانمندتر شدن بازوری اصلی شرکت یعنی شبکه فروش است این امر از طریق بررسی و پایش فرآیند صدور بیمهنامه نمایندگان و همچنین ارتباط با تکتک مشتریان امکانپذیر است و در این بررسیها کاستیها شناسایی و برطرف میشود که این کار میتواند یک تحول و انقلاب در شرکت ایجاد کند.
معاون مدیرعامل بیمه کارآفرین با اشاره به این موضوع که فرآیند صدور بیمهنامه کاملاً بهصورت آنلاین انجام میشود عنوان کرد: این فرآیند نزدیک به دو سال زمان برده است و در حال حاضر بازیاب یا نماینده شرکت میتواند با کد شناسایی مخصوص به خود وارد باشگاه مشتریان شود، بیمهنامه را بهصورت آنلاین در کمتر پنج دقیقه صادر کند و اگر بیمهگذار نیاز به پزشک داشته باشد این بیمهنامه ظرف 24 ساعت صادر خواهد شد و حق بیمه با شناسه پرداخت میشود بیمهنامه با کد یکتا و تائید بیمه مرکزی در اختیار بیمهگذار قرار میگیرد. درواقع قید زمان و مکان از میان برداشتهشده و مفهوم صدور بهکلی تغییر کرده است و نماینده یا کارگزار بهسرعت و دقت میتواند بهترین خدمات را در اختیار مشتریان قرار دهد.
او در ادامه افزود: در این سامانه بهصورت پیشفرض به همه نمایندگان و کارگزاران کد و رمز ورود به باشگاه مشتریان اختصاص دادهشده است و میتوانند بهراحتی از امکانات آن استفاده کنند و اگر کسانی هستند که اطلاعات آنها در باشگاه ثبتنشده میتواند درخواست خود را ارسال کند و کمتر 48 ساعت عضو باشگاه شوند و همچنین نمایندگان میتوانند شبکه فروش اختصاصی خود داشته باشند و این امکان اتصال آن به باشگاه مشتریان وجود دارد و در صورت نیاز به طراحی شبکه اختصاصی، بیمه کارآفرین با هماهنگی با شرکت پیمانکار خود یک شبکه اختصاصی استاندارد در اختیار آنها قرار میدهد و نیمی از هزینه 120 میلیون تومانی را هم پرداخت میکند که درواقع تمام زیرساختهای لازم برای یک تحول بزرگ فراهم است .
حجتی در پایان از نمایندگان و کارگزاران شرکت که تاکنون از امکانات باشگاه مشتریان استفاده نکردهاند، درخواست کرد برای آشنایی با این فرایند حداقل یک یا دو فقره بیمهنامه از این طریق صادر کنند تا بهصورت ملموس با مزایای آن آشنا شوند و همچنین تأکید کرد که کسانی که از سال 1400 به بعد، به دنبال فروش ایده آل هستند باید از زیرساختهای فراهمشده نظیر باشگاه مشتریان استفاده کنند و شرکت بیمه کارآفرین این روند را ادامه خواهد داد و قصد دارد علاوه بر رشتههای ثالث، بدنه خودرو و بیمههای عمر، فرآیند صدور سایر رشتهها را هم بهصورت کاملاً آنلاین و در بستر باشگاه مشتریان امکانپذیر کند و حتی فرآیند پرداخت خسارت هم در آینده نزدیک بهصورت آنلاین انجام خواهد شد و با برداشته شدن قید زمان و مکان و ارائه خدمات مطلوب و سریع میتوان مشتریان بیشتری جذب کرد و بهخوبی در بازار بیمه کشور رقابت کرد و امیدوارم کارهای که انجام میشود باعث تحول در صنعت بیمه کشور شود.