کد خبر: ۱۹۶۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۶ - ۱۹ تير ۱۴۰۰ - 10 July 2021

بازار سهام در دو روز ابتدایی هفته گذشته بر مدار نزولی حرکت کرد، البته این افت در روز میانی هفته جای خود را به رشد داد و سرانجام در آخرین روز معاملات شاخص کل در کانال یک‌میلیون و ۲۸۲هزار واحد قرار گرفت و سومین رشد هفتگی بورس با رشد حدود2درصد رقم خورد. بحران برق در روزهای اخیر به معضل بزرگی برای همه اصناف تبدیل شده است که بازار سهام نیز از این امر مستثنا نیست.

خبر‌های ناشی از قطعی برق سبب افزایش عرضه برخی صنایع مانند سیمان و فولاد شد که کند شدن روند صعودی شاخص را در روز انتهایی معاملات به همراه داشت. با استمرار رونق بازار سرمایه، ارزش معاملات خرد در روز چهارشنبه به 4هزار و 427میلیارد تومان رسید که طی آن شاهد جا‌به‌جایی حدود 43میلیارد تومان از سبد سهامداران حقیقی به پرتفوی حقوقی‌ها بودیم.

افت هفتگی سکه
سکه در معاملات هفته گذشته روند پرنوسانی را پشت‌سر گذاشت. بهای این فلز گرانبها در روزهایی تحت‌الشعاع نرخ دلار در بازار داخلی قرار گرفت و گاهی افزایش اونس طلای جهانی محرک صعودی سکه شد.

به این ترتیب هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی در معاملات روز پنج‌شنبه با افزایش 70هزار تومانی به 10میلیون و 720هزار تومان رسید، اما با این افزایش هم نتوانست به رشد هفتگی دست یابد و افت 4/ 0درصد را به ثبت رساند. با توجه به محدودیت‌های کرونایی دادوستد و تقاضا در هفته گذشته کاهش یافت و در پی آن حباب سکه در بازار نیز افت محسوسی را تجربه کرد.

به‌نظر می‌رسد بازار طلا و سکه در هفته پیش رو با نوسانات شدید قیمتی همراه نباشد که این امر منوط به نبود اتفاقات مهم اقتصادی در روزهای آتی است.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: