کد خبر: ۱۹۵۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۳ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - 09 June 2021
مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه پاسارگاد با حضور 96/35 درصد سهامداران برگزار شد و صورت‌های مالی سال 1399 این شرکت به تصویب رسید.

تقسیم سود ٢٥٥ ريالی به ازای هر سهم  در مجمع بیمه پاسارگادتخصیص ٢٥٥ ریال سود به ازای هر سهم به تصویب سهامداران حاضر در مجمع بیمه  پاسارگاد رسید.

مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت برای سال مالی منتهی به 1399/12/30 صبح روز چهارشنبه مورخ 1400/03/19 با حضو ر 96/35درصدی سهامداران مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره، نمایندگان بیمه مرکزی، حسابرس و بازرس قانونی و سازمان بورس و اوراق بهادر برگزار شد و ضمن تصویب صورت‌های مالی سال 99، تقسیم 255 ریال سود به ازای هر سهم از سود  2508 ریال مورد موافقت عمده سهامداران حاضر در مجمع قرار گرفت.

به گزارش بانکداری ایرانی ،   پس از استقرار هیأت رییسه مجمع، نمایندگان بیمة مرکزی جمهوری اسلامی ایران و حسابرس و همچنین نماینده سازمان بورس به صورت برخط، گزارش عمکرد و فعالیت های شرکت در سال 99 توسط معصوم ضمیری مدیرعامل  و سيد مرتضي عقدا معاون اقتصادي و پشتيباني شركت تشریح شد.

پس از ارائه گزارش حسابرس و بازرس قانونی شرکت و پس از بیان توضیحات لازم در مورد بندهای گزارش حسابرس، صورت های مالی سال مالی منتهی به 1399/12/30 و تقسیم ٢٢٥ریال سود به ازاء هر سهم به تصویب سهامداران حاضر در مجمع رسید.

براساس این گزارش، سود ناخالص فعالیت ‌های بیمه ‌ای بدون نظر گرفتن سود سرمایه گذاری از محل منابع بیمه ای شرکت با افزایش 290 درصدی نسبت به سال قبل از495 به 1932 میلیارد تومان رسیده است .

همچنین از عوامل مهم رشد سودآوری شرکت در سال گذشته می‌توان به افزایش سود سرمایه گذاری های شرکت اشاره کرد. به طوری که سود حاصل از سرمایه گذاری ها از محل ذخایر فنی و سایر منابع شرکت از رقم 676 میلیارد تومان در سال 98 به رقم 1932 میلیارد تومان در سال 99 رسیده است که این موضوع بیانگر رشد  196 درصدی سود سرمایه گذاری ها می باشد.

 شرکت بیمه پاسارگاد موفق به ایجاد سود انباشته ای معادل 2194میلیارد تومان و افزایش حقوق صاحبان سهام از 1199 میلیارد تومان به 3656رمیلیارد تومان با رشد 205 درصدی در سال 99 نسبت به سال 98 شده است.

 شرکت در سال  99 با افزایش 100 درصدی، سرمایه خود را از مبلغ 510.3 میلیارد تومان به 1020.6 میلیارد تومان از محل سود انباشته و اندوخته سرمایه های رساند. 

بر اساس این گزارش؛ مجمع با افزایش سرمایه شرکت از دو هزار میلیارد تومان به شش هزار میلیارد طی مدت دو سال موافقت کرد.  

در این جلسه همچنین روزنامه اطلاعات برای درج آگهی های بیمه پاسارگاد انتخاب گردید و مؤسسه حسابرسی دایا رهيافت به عنوان حسابرس و بازرس قانونی اصلی و مؤسسه حسابرس  رايمند به عنوان حسابرس علی البدل تعیین شدند.

مجمع مصوب کرد که اعضای غیرموظف هیات مدیره امسال بابت برگزاری حداقل یک جلسه در ماه ٢ میلیون و 500 هزار تومان دریافت کنند.

 حق حضور رؤساي کميته هاي حسابرسی ، براي سال 1400 به مبلغ 2 میلیون تومان براي حداقل يک جلسه در ماه تصویب شد .همچنین حق الزحمه پرداختي بازرس قانوني 770 میلیون تومان تصویب شد.

 خشايار تشت زر به عنوان اکچوئر رسمي بيمه اصلي و  فاطمه سادات آل حسيني به عنوان اکچوئر رسمي بيمه علي البدل براي مدت یک سال تعیین شد.

بر اساس این گزارش، با عنایت به ابلاغیه سازمان بورس در خصوص الزام به برگزاری مجمع با حضور حداکثر 15 سهامدار حقوقی و حقیقی، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بیمه پاسارگاد با اطلاع رسانی قبلی راس ساعت 10:00 روز جاری به صورت برخط برگزار و سهامداران بصورت اینترنتی از طریق سایت شرکت به آدرس  Pasargad.roka-co.com  بطور کامل در جریان مصوبات آن قرار گرفتند.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: