کد خبر: ۱۹۴۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 20 May 2021
بانک ملت در واکنش به افشای اطلاعات ۳۰ میلیون مشتری اعلام کرد: ابعاد این ادعا توسط گروه های تخصصی و فنی بانک در حال بررسی است که با کسب اطلاعات بیشتر، اطلاع رسانی می شود.

بانک ملت در واکنش به افشای اطلاعات ۳۰ میلیون مشتری اعلام کرد: ابعاد این ادعا توسط گروه های تخصصی و فنی بانک در حال بررسی است که با کسب اطلاعات بیشتر، اطلاع رسانی می شود.

 بانک ملت در واکنش به انتشار خبر افشای اطلاعات 30 میلیون نفر از مشتریان در فضای مجازی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ابعاد این ادعا توسط گروه های تخصصی و فنی بانک در حال بررسی است که به محض کسب اطلاعات بیشتر، اطلاع رسانی کامل صورت خواهد گرفت. با داشتن این اطلاعات، امکان دسترسی به حساب‌های مشتریان میسر نیست.

همچنین رضا محمدی کارشناس پول و بانکداری در این خصوص به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در سال ۹۸ نیز گفته شد اطلاعات بانک ملت لو رفته که وزیر ارتباطات اعلام کرد لو رفتنی در کار نبوده بلکه ماجرای باج خواهی پیمانکار معاملات مطرح بوده است. پلیس فتا و بانک ملت در حال بررسی هستند.

در بانکداری دو نوع حساب دیداری و غیر دیداری وجود دارد. دیداری یعنی دیدن امضای مشتری که با آن در خواست مشتری انجام می‌شود و غیر دیداری یعنی امضای مشتری روی چک است ولی اگر بانک مشکوک شود و اطلاعات کافی نداشته باشد، خواستار حضور صاحب حساب می‌شود تا کار متقاضی انجام شود.

وی درخصوص اینکه اگر امضا‌ها لو رفته باشد مردم باید چه اقدامی انجام دهند؟ توضیح داد: ممکن است این لو رفتن اطلاعات در اندازه خیلی سطحی و به اطلاعات هویتی مثل اسم، فامیل، منظقه سکونت و شماره تلفن محدود شود که دراین حالت هیچ نگرانی وجود ندارد و حتی اگر ابعاد مسئله فراتر هم باشد، مشتریان رمز تلفن بانکی را تغییر خواهند داد. در این مرحله نیازی نیست مشتریان کاری کنند، چون بانک اطلاعات را دارد و اگر اطلاعات سرقت شده باشد و مبالغی جابجا شده باشد، بانک باید پاسخگو باشد و نگرانی متوجه مشتریان نیست.

محمدی درباره لو رفتن اطلاعات مالی نیز گفت: سیستم‌های بانکی، اطلاعات مختلف مشتریان را در حوزه‌های متفاوتی مثل پس انداز، وام و ... برای افراد که حتی حساب‌های متعددی دارند بصورت پیمانی و بخشی نگهداری ‌می‌کنند که در این صورت، اطلاعات مالی مشتریان از اطلاعات هویتی آنها جدا است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: