کد خبر: ۱۹۴۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۱ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 27 April 2021
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: بانک‌های دولتی که در بازار بورس سود بسیاری را کسب کرده‌اند باید مکلف به خرید سهام در بازار بورس شوند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: بانک‌های دولتی که در بازار بورس سود بسیاری را کسب کرده‌اند باید مکلف به خرید سهام در بازار بورس شوند.


به گزارش ایلنا، احسان ارکانی درباره راهکار خروج بازار سرمایه از شرایط حال حاضر اظهار داشت: بازار بورس روال عادی خود را طی می‌کرد اما سرابی که مسئولان از آن برای مردم ترسیم کردند باعث هجوم یکباره مردم به این بازار شد.

وی ادامه داد: حرکت یکباره مردم به بازار بورس یکی از دلایل وضعیت کنونی این بازار است که امروز مردم را با ضرر و زیان‌های زیادی مواجه ساخته است.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس افزود: یکی دیگر از علل وضعیت کنونی بازار بورس بانک‌ها هستند که با رانت اطلاعاتی در زمانی که هنوز بورس به اوج نرسیده بود اقدام به خرید سهام با قیمت کف کردند و زمانی که قیمت سهام به اوج خود رسیده بود سهام را به مردم می فروختند.

ارکانی گفت: بانک‌ها از محل خرید سهام با قیمت کف و فروش آن به مردم در زمان اوج قیمت سهام بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان سود کسب کردند و پس از فروش سهام به مردم، دارایی‌های خود را از بازار بورس بیرون کشیدند.

وی افزود: بر همین اساس باید بانک‌های دولتی مکلف شوند تا نیمی از سودی را از محل فروش سهام به مردم به دست آورده اند برای خرید سهام در بازار بورس هزینه کنند.

این نماینده مجلس افزود: با تزریق این پول از سوی بانک‌های دولتی به بازار بورس این بازار جان دوباره خواهد گرفت و می‌تواند از وضعیت کنونی خارج شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: