کد خبر: ۱۹۳۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۱ - ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - 05 April 2021
بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، طی روزهای ابتدایی سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۲۰۰۰ پرونده تخلف صنفی درتشکیل شده است.

بانکداری ایرانی_ بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، طی روزهای ابتدایی سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۲۰۰۰ پرونده تخلف صنفی درتشکیل شده است.

به گزارش ایسنا، از مجموع بازرسی‌ها در بخش کالا و خدمات، بیشترین بازرسی بر کالاهای اساسی از جمله گوشت، مرغ، روغن و شکر متمرکز بوده است.

همچنین از مجموعه بازرسی‌های انجام شده از ابتدای امسال و در جریان طرح نظارتی ویژه نوروز، ۳۵۶۶ واحد متخلف توسط بازرسان در سراسر کشور شناسایی شدند که که از این تعداد ۳۲ پرونده مربوط به کالاهای قاچاق مکشوفه است.

در این میان از مجموع پرونده‌های تشکیل شده طی این مدت ۱۸۹۳ پرونده به تعزیرات حکومتی استان‌ها ارسال و ۱۶۶۳ پرونده نیز در حال آماده سازی برای ارسال به تعزیرات حکومتی است.

تداوم طرح تشدید نظارت بر بازار تا ۲۰ فروردین

طبق اعلام سازمان حمایت طرح تشدید نظارت بر بازار شب عید که با هدف حفظ تعادل در عرضه و تقاضای کالا و خدمات و تنظیم بازار از نیمه بهمن ماه آغاز شده بود، تا تاریخ ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ ادامه دارد.

کاهش ۷ درصدی شکایات مردمی در سال ۱۳۹۹

همچنین بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان حمایت، در سال گذشته (۱۳۹۹) حدود ۲۴۰ هزار و ۴۲ فقره گزارش و شکایت مردمی در خصوص کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها دریافت شده و مجموع شکایات دریافتی در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ (۲۵۷ هزار و ۵۴۸ فقره) کاهش ۷ درصدی داشته است. از مجموعه شکایات دریافت شده ۲۳۶ هزار و ۸۷۰ فقره معادل ۹۸ درصد قابل پیگیری و ۳۱۷۲ فقره معادل ۲ درصد غیر قابل پیگیری بوده است.

در این میان از مجموع شکایات رسیدگی شده ۸۳ هزار و ۸۰۴ فقره معادل ۳۵ درصد منجر به تنظیم برگ گزارش بازرسی و ۱۲۷ هزار و ۷۷۴ فقره معادل ۵۳ درصد منجر به عدم احراز تخلف و ۲۸ هزار و ۴۶۴ فقره معادل ۱۲ درصد به علت انجام کار کارشناسی در حال پیگیری است.

بیشترین شکایات مربوط به نان و تعمیر خودرو

از این تعداد شکایات، ۲۱۰ هزار و ۲۲۱ فقره معادل ۸۷ درصد مربوط به کالا و ۲۹ هزار و ۸۲۱ فقره معادل ۱۳ درصد مربوط به خدمات بوده است. بیشترین شکایت دریافت شده نیز در بخش کالا مربوط به انواع نان، میوه و سبزی و در بخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودروهای سبک و رستوران‌های غذاخوری است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: