کد خبر: ۱۹۳۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - 24 March 2021
رییس سازمان بهزیستی کشور در جهت حمایت و پیگیری اشتغال افراد دارای معلولیت برای نخستین بار در جلسه شورای عالی اشتغال کشور حاضر شد.

بانکداری ایرانی- رییس سازمان بهزیستی کشور در جهت حمایت و پیگیری اشتغال افراد دارای معلولیت برای نخستین بار در جلسه شورای عالی اشتغال کشور حاضر شد.

به گزارش روز سه شنیه ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل، با پیگیری‌های انجام شده توسط کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و بر اساس ماده ۱۶ این قانون و تبصره آن برای نخستین بار، وحید قبادی دانا رییس سازمان بهزیستی با عضویت در شورای عالی اشتغال کشور، برای نخستین بار در هشتادمین جلسه شورای عالی اشتغال که روز دوشنبه و در دومین روز از سال ۱۴۰۰ با حضور رییس‌جمهوری تشکیل شد، حضور یافت.

بر این اساس مدیران کل بهزیستی استانها نیز عضو شورای برنامه ریزی و توسعه استان خواهند شد و از این پس برای پیگیری و برنامه ریزی در زمینه اشتغال افراد دارای معلولیت در جلسات این شورا در استان‌ها حاضر خواهند شد.

این اتفاق نقطه عطفی در برنامه‌ریزی، حمایت و پیگیری اشتغال افراد دارای معلولیت را در سطح کشور و استان‌ها فراهم خواهد آورد.

اهم فعالیت‌هایی که در جهت اشتغال و کارآفرینی افراد دارای معلولیت در سال ۱۳۹۹ از سوی سازمان بهزیستی پیگیری و اجرا شده، بدین شرح است:

۱- اساسنامه صندوق حمایت از فرصت های شغلی افراد دارای معلولیت که ایرادات آن توسط سازمان بهزیستی کشور برطرف شده و پیش نویس نهایی اساسنامه در تاریخ ۹ آذر ۱۳۹۹ به تصویب دولت رسیده بود، در تاریخ ۲۴ دی ۱۳۹۹ به تصویب شورای نگهبان رسید و برای اجرا ابلاغ شد که انشاالله در سال ۱۴۰۰ این صندوق راه اندازی خواهد شد.

۲- جذب قطعی منابع بانکی بر ۱۵۰۰ (یکهزار و پانصد) میلیارد تومان از محل بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۳۹۹ برای ۳۳۶۰۵ نفر با اولویت افراد دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار که جذب الباقی این منابع تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

۳- پرداخت اعتبار بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی افراد دارای معلولیت به مبلغ ۶۹.۴۵۶.۰۰۰.۰۰۰ (شصت و نه میلیارد چهارصد و پنجاه و شش میلیون تومان) برای ۲۲۶۳۴ نفر فرد دارای معلولیت شاغل

۴- پرداخت بیمه کارفرمایی و خویش فرمایی نیازمندان به میزان ۳۹.۳۹۲.۰۰۰.۰۰۰ (سی و نه میلیارد و سیصد و نود و دو میلیون تومان) برای ۷۷۴۶ نفر نیازمندان با اولویت زنان سرپرست خانوار

۵- پرداخت ارتقاء کارایی افراد دارای معلولیت به میزان ۲۳.۱۹۴.۰۰۰.۰۰۰ (بیست و سه میلیارد و صدو نود و چهار میلیارد تومان) برای ۲۲۷۳ نفر فرد دارای معلولیت

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: