کد خبر: ۱۹۳۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - 24 March 2021
رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از افزایش ۵.۴ درصدی بازرسی و کنترل واحدهای صنفی در ۱۱ ماه ۱۳۹۹ خبر داد.

بانکداری ایرانی- رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از افزایش ۵.۴ درصدی بازرسی و کنترل واحدهای صنفی در ۱۱ ماه ۱۳۹۹ خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «عباس تابش» گفت: در ۱۱ ماهه ۱۳۹۹ حدود ۳.۹۲ میلیون فقره بازرسی و کنترل از واحدهای صنفی انجام شد.

رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، ادامه داد: میزان بازرسی‌های انجام شده در ۱۱ ماهه ۱۳۹۸ (مدت مشابه) ۳.۷۲ میلیون فقره بوده است.

وی، از افزایش ۰.۶ درصدی پرونده‌های تشکیل شده در این بازه زمانی خبر داد و گفت: در ۱۱ ماهه ۱۳۹۹، نزدیک به ۲۵۲ هزار فقره پرونده تخلف تشکیل شد که این میزان در مدت مشابه پارسال حدود ۲۵۰ هزار فقره بوده است.

تابش در باره آمار تخلفات کشف شده نیز گفت: در ۱۱ ماهه ۱۳۹۹، نزدیک به ۳۱۲ هزار فقره تخلف صنفی در چارچوب بازرسی و کنترل های انجام شده کشف گردید.

وی ادامه داد: در این بازه زمانی، نزدیک به ۱۴۳ هزار فقره رسیدگی به شکایات مردمی انجام گرفت.

معاون وزیر صنعت از تشدید بازرسی‌ها در ایام پایانی سال و نوروز خبر داد و در خصوص موضوع افزایش قیمت ها نیز گفت: مردم نگران نباشند، با هماهنگی‌های دستگاههای متولی امر نظارت بر بازار انجام شده و با بهره گیری از ظرفیت بازرسی اتاق های اصناف که به‌صورت ویژه رصد و پایش روزانه بازار را در دستور کار خود قرار داده اند، ‌ با تمام قوا روی بازار نظارت می‌کنیم.

تابش یادآور شد: مردم در سراسر کشور می توانند گرانفروشی، احتکار و اختفاء، عدم اعلام موجودی، عرضه خارج از شبکه، عدم صدور فاکتور و هرگونه تخلف در بخش اقتصادی را از طریق شماره تلفن ۱۲۴ سازمان حمایت و سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها ثبت کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: