کد خبر: ۱۹۲۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - 06 March 2021
وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سال جاری ۲۴ حوضه آبخیز مورد مطالعه قرار گرفت و ۱۱ شهری که در معرض سیل بودند، برای جلوگیری از مواجه شدن با سیل از طریق راه اندازی پارک های آبخیزداری کاملا پوشش داده شدند.

بانکداری ایرانی- وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سال جاری ۲۴ حوضه آبخیز مورد مطالعه قرار گرفت و ۱۱ شهری که در معرض سیل بودند، برای جلوگیری از مواجه شدن با سیل از طریق راه اندازی پارک های آبخیزداری کاملا پوشش داده شدند.

کاظم خاوازی امروز ۱۶ اسفند در بدو ورود به استان مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز دو موضوع مهم در استان پیگیری می شود که یکی از آنها که اتفاق بسیار خوبی است و به همت استانداری، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی استان محقق شده، راه اندازی پارک آبخیزداری دره گردو اراک است.

وی با بیان اینکه ایجاد پارک های آبخیزداری از تحولات بسیار خوبی است که در حوزه جنگل و مرتع در کشور رخ داده است، افزود: مردم کمتر با این واژه آشنا هستند. هدف اولیه از ایجاد این پارک ها کنترل سیل در مناطقی است که مشرف به شهرها هستند.

خاوازی گفت: در سال جاری ۲۴ حوضه آبخیز مورد مطالعه قرار گرفت و ۱۱ شهری که در معرض سیل بودند، برای جلوگیری از مواجه شدن با سیل از طریق راه اندازی پارک های آبخیزداری کاملا پوشش داده شدند و هیچ مشکلی برای این شهرها در سال های آتی رخ نمی دهد و تجربه ای همچون تجربه سیل دروازه قرآن شیراز تکرار نخواهد شد.

وی یکی از اهداف ایجاد این پارک ها را نجات توسعه شهر ها از سیل عنوان کرد و گفت: مردم در این پارک ها با انواع سازه هایی که در حوزه آبخیزداری مورد استفاده قرار می گیرد آشنا می شوند قطعا در آینده از آنها نگهداری می کنند.

خاوازی پارک های آبخیزداری را از نظر گردشگری نیز بسیار جذاب دانست و افزود: دو هزار هکتار جنگلکاری بسیار خوب نیز در اراک انجام شده که امروز از آن بازدید خواهیم کرد.

وی همچنین با اشاره به راه اندازی نهالستان بسیار های‌تک در ساوه برای توسعه باغات پسته کل کشور اظهار کرد: سرمایه گذاری بسیار خوبی در این حوزه انجام شده است و این نهالستان می تواند پایه انواع باغ های مادری پسته در کشور باشد و از این پروژه نیز بازدید خواهیم کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: