بانکداری ایرانی-رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با بیان اینکه اولویت تامین میوه باید بازار داخلی باشد گفت:تقاضای مردم برای خرید میوه کاهش یافته است و این محصول در اولویتهای اول خرید مردم نیست.
اسدالله کارگر رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در گفتگو با تسنیم در ارتباط با گرانی میوه و ارتباط آن با افزایش صادرات این محصول اظهار داشت: کمبود میوه در بازار نداریم، ولی هر صادراتی که بدون مقدمه و برنامه ریزی انجام شود اثرات خود را روی بازار خواهد داشت.
وی با بیان اینکه اول باید تامین میوه بازار داخلی انجام شود افزود: برای صادرات محصولات کشاورزی، باید برنامه ریزی بلند مدت داشته باشیم و ابتدا نیاز بازار داخلی را تامین و بعد صادرات کنیم.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه بخش خصوصی و دولتی ذخیره شب عید را انجام داده اند و مشکلی برای تامین بازار نداریم گفت: وجود اقدامات ناهماهنگ و بدون برنامه ریزی قبلی می تواند به عرضه میوه در بازار داخلی صدمه بزند.
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با اشاره به اینکه تقاضای خرید میوه کاهش یافته است ادامه داد: خرید میوه جز اولویت های اول مردم نیست و میزان تقاضا کاهش یافته است.
وی با اشاره به طرح مشترک اتاق اصناف برای عرضه مایحتاج مردم تصریح کرد: بر اساس طرح اتاق اصناف با عنوان جشنوار فروش ویژه نوروزی، فروشندگان میوه و تره بار نیز اقدام به عرضه محصولات خود با تخفیف نوروزی و با رعایت دستورالعملهای بهداشتی کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی میکنند.
کارگر گفت: بر این اساس واحد های منتخب اتحادیه با بنری یک شکل اقدام به فروش خواهند کرد و محصولات خود را با تخفیف در نظر گرفته شده عرضه می کنند.
وی اظهار داشت: میزان تخفیف نوروزی قیمت میوه ها بسته به نوع میوه متفاوت است ولی نرخ فروش خود را کمتر از نرخ مصوب خواهند کرد.