کد خبر: ۱۹۲۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۹ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - 25 February 2021
قرارداد پژوهشی «برآورد سطوح زیر کشت اراضی دیم حوضه‌های آبریز کشور با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای» به کارفرمایی دفتر برنامه­‌ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو با مؤسسه تحقیقات آب منعقد شد.

بانکداری ایرانی- قرارداد پژوهشی «برآورد سطوح زیر کشت اراضی دیم حوضه‌های آبریز کشور با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای» به کارفرمایی دفتر برنامه­‌ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو با مؤسسه تحقیقات آب منعقد شد.

به‌گزارش روز چهارشنبه ایرنا از موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو، این پروژه که مسئولیت اجرای آن بر عهده پژوهشکده منابع آب موسسه تحقیقات آب است برای تکمیل پروژه «استفاده از توانمندی‌های فناوری سنجش از دور به منظور تهیه نقشه‌های کاربری زراعی (آبی) حوضه‌های آبریز کشور» منعقد شده است.

هدف اصلی از انجام پروژه، برآورد سطوح زیر کشت اراضی دیم در همه حوضه‌های آبریز کشور با استفاده از تصاویر ماهواره­‌ای با قدرت تفکیک مکانی مناسب است.

با این هدف برای مرزبندی و تعیین محدوده عرصه و اعیان اراضی دیم از تصاویر با قدرت تفکیک مکانی بالا حسب دسترسی، استفاده می‌شود و برای تفکیک آنها از سایر پوشش‌های اراضی (همانند اراضی مرتعی، جنگلی، اراضی آبی و موارد مشابه با آن­ها) از تصاویر رایگان چند زمانه Landsat و یا Sentinel-۲ (قدرت تفکیک مکانی متوسط) استفاده خواهد شد.
اطلاعات استخراج شده از این پروژه و همچنین پروژه برآورد سطوح اراضی زراعی آبی و باغی کشور در سامانه پایش کاربری و پوشش اراضی کشور با تارنمای https://lulc.wri.ac.ir/ قابل مشاهده است.

به گزارش ایرنا، تیرماه امسال موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو با مشارکت سازمان بسیج مهندسان کشور و دفتر برنامه‌ریزی کلان آب و آبفا از ابتدای تیرماه این پویش مهندسی - اجتماعی را کلید زدند.

پویش مهندسی - اجتماعی جمع آوری داده‌های زمینی مورد نیاز تهیه نقشه‌های کاربری اراضی حوضه‌های آبریز کشور با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای، در قالب تفاهم‌نامه همکاری مشترک فی­مابین موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو و سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور به منظور استفاده از توان فنی و تشکیلاتی این سازمان در سطح کشور در مهر ماه سال ۱۳۹۸ منعقد شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: