کد خبر: ۱۹۱۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۷ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - 15 February 2021
چهار عامل موفقیت بیمه پاسارگاد به روایت مدیرعامل شرکت:
بیمه پاسارگاد ازجمله شرکت‌هایی است که در صنعت بیمه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به نسبت عمر کم ، توانسته جایگاه خوبی در این صنعت کسب کرده و موفقیت‌های بزرگی را به دست آورد. مدیرعامل شرکت بیمه پاسارگاد عامل موفقیت شرکت را در چهار بخش برنامه‌ریزی دقیق، نیروی انسانی متعهد، فناوری و خلاقیت می‌داند.

بیمه پاسارگاد ازجمله شرکت‌هایی است که در صنعت بیمه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به نسبت عمر کم ، توانسته جایگاه خوبی در این صنعت کسب کرده و موفقیت‌های بزرگی را به دست آورد. مدیرعامل شرکت بیمه پاسارگاد عامل موفقیت شرکت را در چهار بخش برنامه‌ریزی دقیق، نیروی انسانی متعهد، فناوری و خلاقیت می‌داند.


به گزارش  بانکداری ایرانی، ، در سال‌های قبل ، گروه پاسارگاد ، با ورود یکی از مهره‌های کلیدی توانست در حوزه بیمه‌گری بدرخشد. در حقیقت ، بیمه پاسارگاد به‌نوعی با اسم معصوم ضمیری پیوند خورده و با ایده‌های خلاقانه و مدیریت فردی او توانسته یکی از بهترین شرکت‌های بیمه در حوزه‌های مختلف ازجمله بیمه عمر وزندگی باشد. او در مصاحبه‌های مختلف یکی از دلایل موفقیت خود را برنامه‌ریزی، صداقت و متعهد بودن دانسته است. ضمیری ارتباط نزدیک و مؤثری با همکاران خود داشته و توانسته تیم قوی و کارایی را گرد خود جمع‌آوری کند. همه این عوامل دست‌به‌دست هم داده‌اند تا شرکت بیمه پاسارگاد را به یکی از موفق‌ترین شرکت‌های بیمه تبدیل کنند.


معصوم ضمیری ، مدیرعامل بیمه پاسارگاد در گفت‌وگو با  بانکداری ایرانی، با اشاره به عملکرد بیمه پاسارگاد موارد مؤثر بر موفقیت شرکت را این‌گونه تشریح کرد: علت اینکه بیمه پاسارگاد موفق شد ، دارا بودن برنامه در ابتدای تأسیس شرکت بود و اساساً یکی از برنامه‌های اولیه شرکت توسعه بیمه‌های زندگی بود. اما برای توضیح بیشتر، باید سه نکته را یادآوری کرد. نخست اینکه بیمه پاسارگاد در روز نخست تأسیس، به‌عنوان حلقه‌ای در گروه مالی بزرگی تأسیس شد که در آن گروه ، بانک، کارخانه‌های تولیدی ، معادن، لیزینگ و شرکت‌های انبوه‌سازی وجود داشت. برنامه شرکت این بود که در زمینه بیمه‌های زندگی که در کشور تا آن زمان به‌طور جدی به آن پرداخته نشده بود ، فعالیت کند و منابع جمع‌آوری‌شده از محل بیمه‌های زندگی را در سرمایه‌گذاری‌های ملی و بزرگ به کار گیرد و بیمه‌گذاران را در منافع حاصل از این سرمایه‌گذاری‌ها شریک کند .


ضمیری در ادامه افزود: نکته دوم در توسعه بیمه‌های زندگی توجه ویژه به نیروی انسانی متخصص بوده است. توسعه بیمه‌های زندگی به سه ابزار مهم نیازمند است: اولین ابزار طراحی محصول مناسب و کارآمد و متناسب با نیاز و فرهنگ جامعه و انجام محاسبات فنی آن است. دومین ابزار جذب و آموزش سازمان فروش جهت عرضه محصول به بازار است که سازمان فروش بیمه پاسارگاد در حال حاضر دارای 30 هزار نماینده است که 2 هزار و 800 نفر نماینده عمومی و بقیه نماینده فروش بیمه عمر است . ابزار سوم اعتماد مردم است که بیمه پاسارگاد توانسته با رعایت اخلاق و رفتار حرفه‌ای و عملکرد صادقانه اعتماد و اطمینان را در جامعه نسبت به محصول خود به وجود آورد.

مدیرعامل بیمه پاسارگاد در ادامه تشریح چهار عامل موفقیت شرکت بیمه پاسارگاد اظهار کرد: پایه سوم این توفیق ، آن است که شرکتی که در زمینه بیمه‌های زندگی فعالیت می‌کند می‌بایست از سیستم‌های نرم‌افزاری قوی و توانمندی جهت پردازش اطلاعات استفاده کند که بیمه پاسارگاد در این حوزه بسیار توانمند ظاهرشده است. توجه داشته باشید که بیمه پاسارگاد در حال حاضر بیش از 6 میلیون بیمه‌نامه صادر کرده که حدود 5 میلیون از این بیمه‌نامه‌ها دارای اقساط ماهانه می‌باشند که محاسبات بسیار پیچیده‌ای دارند.

از طرف دیگر، در بیمه پاسارگاد به‌طور میانگین روزانه 5 هزار و در ماه به‌طور میانگین 80 هزار و در سال حدود یک‌میلیون بیمه‌نامه فروخته می‌شود که این در بازار بیمه زندگی تحولی جدی است. در مقابل این رخداد ، تیم سرمایه‌گذاری مناسبی راه‌اندازی شده است که ذخایر این بیمه‌نامه‌ها را در بازارهایی با بازدهی مناسب سرمایه‌گذاری نماید .


نایب‌رئیس هیأت مدیره بیمه پاسارگاد عامل چهارم از علل موفقیت را ابتکار و خلاقیت دانسته و افزود: شرکت‌های بیمه باید بر اساس فضای روز و شرایط روزبه ارائه محصول و خدمات اقدام کنند.


ضمیری در ادامه عنوان کرد: شرکت بیمه پاسارگاد از ورود شرکت‌های تخصصی جدید به بازار و صنعت استقبال می‌کند و آمادگی هرگونه همکاری با این شرکت‌ها در زمینه توسعه بیمه‌های زندگی را دارد ، چرا که توسعه بیمه‌های زندگی وظیفه ملی است و جامعه‌ای داریم که بخش حقوق‌بگیر در زمان اشتغال درآمدی دارد که در زمان بازنشستگی کفاف زندگی را نمی‌دهد، لذا این وظیفه شرکت‌های بیمه است که وارد عمل شده و به‌صورت اختیاری این خلأ را پوشش دهند.


ضمیری در خصوص سرمایه‌گذاری شرکت بیمه پاسارگاد و بازدهی در بازار سرمایه اظهار کرد: شرکت بیمه پاسارگاد شرکتی شفاف بوده و دارای شرایط بنیادی خوبی است. کسانی که وارد بازار سرمایه می‌شوند و بازدهی کسب می‌کنند به دو گروه تقسیم می‌شوند. گروه اول سریع از سود حاصله کسب رضایت کرده و شناسایی سود می‌کنند و خارج می‌شوند و گروه بعدی کسانی هستند که با نگاهی به آینده شناسایی سود را آنی انجام نمی‌دهند. بیمه پاسارگاد هنوز بسیاری از سودهای خود در بازار سرمایه را شناسایی نکرده و این روند بازدهی در سال‌های آتی ادامه خواهد داشت.


وی تأکید کرد: برخی از تحلیل‌ها در حوزه سرمایه‌گذاری بیمه پاسارگاد ایراد دارد. توجه داشته باشید که وقتی بیمه پاسارگاد بیمه عمر می‌فروشد ذخایر ریاضی که باید در حساب‌های خود اعمال کند به بخش فنی منتقل می‌شود اما نتیجه این اقدامات در بخش سرمایه‌گذاری محاسبه می‌شود. اما برخی تصور می‌کنند در بخش بیمه‌گری زیان عملیاتی دارد درحالی‌که هرگز این‌طور نیست چراکه باید بخشی از درآمد را که ناشی از ذخایر فنی است در بخش عملیات بیمه‌ای فنی محاسبه کنیم براین اساس سود عملیاتی مناسبی داریم.


نایب‌رئیس هیأت مدیره بیمه پاسارگاد در رابطه با آزادسازی نرخ‌های صنعت بیمه گفت: در برخی از بیمه‌نامه‌ها آزادسازی نرخ انجام‌شده است. در بخش بیمه زندگی، شرکت باید حداقل سود فنی را تضمین کند. در بیمه‌های زندگی، شرکت بیمه حداقل سود را تضمین می‌کند اما با توجه به بازده سرمایه‌گذاری‌ها و به‌کارگیری منابع و کسب منافع بیشتر، مازاد منافع در قالب مشارکت در منافع بین بیمه‌گذاران توزیع می‌شود.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: