کد خبر: ۱۹۱۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۷ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - 08 February 2021
غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران از رایزنی ها برای کاهش یا لغو عوارض های پیشین بر صنعت بیمه خبر داد.

غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران از رایزنی ها برای کاهش یا لغو عوارض های پیشین بر صنعت بیمه خبر داد.

  به گزارش بانکداری ایرانی ،  رییس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه وضع عوارض های جدید بر صنعت بیمه اثرات مخربی خواهد داشت،  افزود: هر فرایندی که به افزایش قیمت تمام شده محصولات بیمه ای منتهی شود مورد تایید نهادناظر نیست و بی تردید با وضع عوارض جدید فشارها بر فعالان بیمه، مضاعف خواهد شد.

سلیمانی گفت : شرکت‌های بیمه‌ای جدید باید به صورت کاملاً هدفمند وارد فضای بازار کشور شوند و شرکت‌های بیمه‌ای اگر توجیه خیلی قوی نداشته باشند، نمی‌توانند مجوز دریافت نمایند.

وی افزود: همه چیز در صنعت بیمه باید به سمت افزایش ضریب نفوذ بیمه پیش رود، این در حالی است که افزایش شرکت‌های بیمه منجر به بزرگ شدن حجم بازار می‌شود که البته به موازات آن باید نوآوری در شرکت‌های موجود هم مدنظر قرار گیرد.

رییس شورای عالی بیمه با بیان اینکه  صدور بیمه نامه های آنلاین در چند ماه گذشته با استقبال بیمه گذاران روبرو شده و برنامه هایی در دست اجراست که در تمامی رشته ها این بیمه نامه های برخط را عرضه کنیم، افزود: همزمان با فراگیرشدن صدور بیمه نامه های آنلاین، تدابیری اتخاذ شده که برای پرداخت خسارات هم روش های الکترونیکی به کار گرفته شود.

رییس کل بیمه مرکزی برای تحقق این امر از تشکیل کمیته تخصصی راه اندازی سامانه یکپارچه خسارات، خبر داد و اظهارداشت: انشالله این سامانه در سال 1400 به بهره برداری می رسد و در افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.

وی ضمن تاکید بر این نکته که صنعت بیمه در چارچوب قوانین و آیین نامه ها عمل می کند، تصریح کرد: شفافیت در صنعت بیمه حرف اول و آخر را می زند و صورت های مالی و عملکرد شرکت های بیمه ای از سلامت در عرصه حاکمیت شرکتی حکایت دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اجباری شدن بیمه واحدهای مسکونی اشاره و با بیان اینکه پیش بینی بیمه مرکزی برای سال ۱۴۰۰ ماهانه بیست هزار تومان در ازای تعهد پرداخت ۸۰ میلیون تومان خسارت است، گفت: البته پیشنهاد بیمه مرکزی این است از ۲۰ هزار تومان حق بیمه، ده هزار تومان را دولت و ۱۰ هزار تومان را مالک روی قبض برق پرداخت کند.


رییس شورای عالی بیمه با تشریح دستاوردهای بیمه در زمان تحریم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ ریسکی در کشور بیرون از ظرفیت های صنعت بیمه نیست شرکت های بیمه برای پوشش تمام صنایع، خدمات و نظایر آن آمادگی کامل دارند.


 سلیمانی حق بیمه تولیدی در ده ماهه نخست سال جاری را بالغ بر 66هزارمیلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ظرفیت های صنعت بیمه با ورود استارت آپ ها و کارگزاری های آنلاین افزایش یافته و با راه اندازی صندوق بیمه حوادث طبیعی و هدف گذاری های دیگر صنعت به زودی شاهد افزایش چشمگیر ضریب نفوذ بیمه خواهیم بود.

رییس کل بیمه مرکزی از صنعت بیمه به عنوان صنعتی رقابت پذیر یاد کرد و گفت: رقابت شرکت های بیمه اگر با نرخ فنی و شرایط قابل قبول باشد به کاهش قیمت محصول نهایی، رونق بازار و افزایش میزان رضایتمندی مردم منتهی خواهد شد.

وی در همین راستا کارگزاری های برخط را مشمول آیین نامه ها و قوانین مترتب بر کارگزاری های سنتی اعلام کرد و افزود: ارائه نرخ و شرایط غیرفنی و مغایر با نظام بیمه ای از سوی استارت آپ ها و همچنین شبکه سنتی فروش غیرقانونی است و برخورد نهادناظر را به دنبال خواهد داشت.


بر اساس این گزارش رییس شورای عالی بیمه با تاکید بر ایجاد فضای آرام برای بیمه گران از تلاش نهاد ناظر برای تسهیل امر بیمه گری در کشور خبر داد.


وی افزود: بخش عمده ای از ماموریت های نظارتی به بخش خصوصی واگذار شده و سندیکای بیمه گران، انجمن حرفه ای صنعت بیمه و نهادهای مشابه با بهره گیری از ابزار الکترونیک در این عرصه خدمت رسانی می کنند.

 

 

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: