کد خبر: ۱۹۱۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۲ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - 07 February 2021
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال ۲ میلیون و ۸۰۰ هزارتن محصول سبزی و صیفی و نزدیک به سه میلیون تن شاخه گل دست تولید شده که در هم‌سنجی با سال ۹۲ رشد ۲ برابری داشته است.

بانکداری ایرانی - معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال ۲ میلیون و ۸۰۰ هزارتن محصول سبزی و صیفی و نزدیک به سه میلیون تن شاخه گل دست تولید شده که در هم‌سنجی با سال ۹۲ رشد ۲ برابری داشته است.

«محمد مهدی برومندی» امروز (یکشنبه) در چهل و هفتمین برنامه افتتاح «جهش تولید» و سی و پنجمین دوره معرفی و تجلیل از برگزیدگان ملی بخش کشاورزی به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمهوری به مناسبت دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان پیشوا، افزود: براساس اسناد بالادستی نظام همچون قانون بودجه کشور، برنامه ششم توسعه، برنامه اقتصاد مقاومتی و تاکیدات خاص و ویژه رییس‌جمهوری و با توجه به شرایط اقلیمی کشور ضرورت تولید غذا، امنیت غذایی و کشت گلخانه‌ای از مهمترین و محوری‌ترین برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

وی اظهار داشت: در سال ۹۲ حداکثر یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن سبزی و صیفی و یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن شاخه گل در کشور تولید می‌شد.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی تصریح‌کرد: تا پایان این دولت به‌طور حتم به اعداد بالاتر از سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن سبزی و صیفی و چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن شاخه گل دست خواهیم یافت.

وی با بیان اینکه اثربخشی گلخانه‌ها و اجرای طرح‌های گلخانه ای برای کشور از اهمیت برخوردار است، گفت: ایجاد گلخانه‌ها افزایش بیش از ۱۰ برابری بهره وری آب را به دنبال داشته و تولید در واحد سطح در گلخانه بیش از ۱۰ برابر افزایش می یابد.

برومندی افزود: در شرایط سخت اقتصادی و کمبود شدید منابع اعتباری، این بخش با صادرات ۸۰۰ هزار تن محصول سبزی و صیفی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار و همین طور با صادرات گل به ارزش ۳۵ میلیون دلار در سال گذشته ارزآوری داشته است.

وی ادامه‌داد: پروژه ای که امروز در شهرستان پیشوا به بهره برداری می‌رسد با پیشرفته ترین و مدرترین فناوری تولید و تکثیر پایه‌های گل رز اجرا شده که در گذشته برای ایجاد هر هکتار آن ۲۴۰ هزار یورو به خارج کشور وابسته بودیم و امروز از این ارزبری بی نیاز خواهیم شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه امکان صادرات سه میلیون تن شاخه گل برای کشور ایجاد شده است، گفت: امروز به دانش بومی ساخت گلخانه ها دست یافته و به‌طور کامل خودکفا هستیم و امیدواریم با طراحی و اجرای این پروژه ها در سایر کشورهای همسایه به انتقال تجربیات بپردازیم.

به گزارش ایرنا، امروز در چهل و دومین برنامه افتتاح جهش تولید،‌ به صورت ویدئو کنفرانس، ۳۷۲ طرح گلخانه‌ای به مساحت ۹۵۴ هکتار و فاز یک و ۲ مجتمع دامداری با سرمایه‌گذاری ۴.۹ هزار میلیارد تومانی با حضور رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسید.

با اجرای این طرح ها برای ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر در سراسر کشور اشتغال‌زایی می شود.

همچنین فاز یک و ۲ مجتمع دامداری استان مرکزی با ظرفیت ۲۰ هزار راسی گاو شیری با اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۳۵۰ نفر در استان مرکزی افتتاح شد.

در این مراسم ۳۲ استودیو تولید برنامه های کشاورزی و آموزش کشاورزی و ۴۲ کانال پخش زنده رونمایی شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: