کد خبر: ۱۹۱۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۱ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - 06 February 2021
معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از ارائه آموزش مهارتی به ۳۵۲ هزار و ۵۵۲ زن از ابتدای امسال تا پایان آذرماه خبر داد.

بانکداری ایرانی - معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از ارائه آموزش مهارتی به ۳۵۲ هزار و ۵۵۲ زن از ابتدای امسال تا پایان آذرماه خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، با توجه به تحولات بازار کار، در سال‌های اخیر مهارت‌آموزی همواره مورد توجه سیاست‌گذاران و دست اندرکاران قرار گرفته است تا افراد متناسب با نیاز بازار کار آموزش‌ و مهارت‌های لازم را فرا گیرند.

طبق آخرین آمار نیمی از جمعیت ۶۲ میلیون و ۴۴۰ هزار نفری جوانان ۱۵ ساله کشور را زنان تشکیل می‌دهند که فقط سه میلیون و ۶۷۰ هزار نفر از آنها شاغل هستند و توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی برای این قشر از جامعه امری حیاتی است.

در این زمینه، معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای درباره وضعیت مهارت‌آموزی زنان در سازمان مربوطه به ایرنا، گفت: در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و اسناد بالادستی، یکی از برنامه‌های مهم این سازمان، آموزش به زنان در گروه‌های مختلف است.

«علیرضا حاتم‌زاده» افزود: با وجود شیوع کرونا و تعطیلی مراکز آموزشی بخش دولتی و خصوصی در ۹ ماهه امسال، ۳۵۲ هزار و ۵۵۲ نفر دوره معادل ۷۵ میلیون و ۱۵۵ هزار و ۸۴۶ نفر- ساعت آموزش‌های مهارتی برای زنان ارائه شده است.

وی تصریح‌کرد: از مجموع این آموزش‌ها، ۱۴۰ هزار و ۹۲۴ نفر(معادل ۲۷ میلیون و ۱۰۹ هزار و ۹۱ نفر-‌ ساعت) در مراکز دولتی سازمان و ۲۱۱ هزار و ۶۲۸ نفر (معادل ۴۸ میلیون و ۴۶ هزار و ۷۵۵ نفر- ساعت) در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای سراسر کشور آموزش دیده‌اند.

معاون آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای افزود: این آموزش‌ها برای زنان، در مراکز ثابت خواهران، سکونتگاه‌های غیر رسمی، مراکز ثابت شهری، روستایی و عشایری، زندان، سیار، صنایع و اصناف، بین‌کارگاهی و جوار کارگاهی، محیط کار واقعی، جوار دانشگاهی، آسیب‌دیدگان ناشی از مواد مخدر و مهارت‌های پیشرفته به عنوان گروه‌های هدف آموزش‌های مهارتی اجرا شده است.

به گزارش ایرنا، طی سال‌های ۹۶ تا ۹۹ حدود ۲۴۸ هزار نفر مجوز مشاغل خانگی دریافت کردند. در مجوزهای صادره ۷۶ درصد زنان و ۲۴ درصد مردان هستند که ۸۰ درصد این زنان تسهیلات بانکی دریافت کردند.
همچنین با تصویب طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سال ۹۶، به پیشنهاد «معصومه ابتکار» معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، این برنامه در ۲۴ استان برای ۶ هزار زن سرپرست خانوار در سال گذشته شروع شد و در ماه‌های آینده شاهد اتمام این طرح خواهیم بود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: