کد خبر: ۱۹۰۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۹ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - 20 January 2021
کارشناس سازمان هواشناسی از سرد شدن هوا در بیشتر مناطق کشور و بارش برف و باران در ۱۲ استان تا روز جمعه خبر داد و افزود: در دریای خزر و سواحل جنوب ایران نیز شاهد بروز توفان خواهیم بود.

بانکداری ایرانی- کارشناس سازمان هواشناسی از سرد شدن هوا در بیشتر مناطق کشور و بارش برف و باران در ۱۲ استان تا روز جمعه خبر داد و افزود: در دریای خزر و سواحل جنوب ایران نیز شاهد بروز توفان خواهیم بود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «فریبا گودرزی» با اعلام تازه‌ترین وضعیت جوی کشور از امروز اول بهمن، اظهار داشت: امروز در استان های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، زنجان، قزوین، شمال‌شرق خوزستان، شمال‌غرب چهارمحال‌وبختیاری، همدان و مرکزی، بارش باران و برف رخ می‌دهد.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: از بعدازظهر امروز با ورود هوای سرد در گیلان و مازندران، بارش باران آغاز می شود؛ اوایل وقت امشب نیز در تهران و البرز، انتظار بارش‌های پراکنده را داریم و فردا گستره سامانه بارشی، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال‌شرق و شرق سواحل و برخی نقاط مرکز را دربرمی‌گیرد. ضمن اینکه از بعدازظهر پنجشنبه بارش‌ها در نوار غربی کاهش می‌یابد و به طور محسوسی هوای سرد به ویژه در نیمه شمالی کشور حاکم خواهد شد.

وی افزود: در روز جمعه در شمال‌شرق کشور بارش‌های پراکنده است و سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی، از چهارشنبه تا جمعه در بیشتر مناطق کشور به شکل محسوسی هوا سرد می‌شود. سرمای هوا بیشتر در شمال‌شرق و شرق کشور خواهد بود و در استان خراسان رضوی و شمالی، دمای هوا حدود ۱۵ تا ۲۰ درجه کاهش خواهد یافت. مناطق شمال‌غرب، سواحل دریای‌خزر و دامنه‌های جنوبی البرز نیز بین ۱۰ تا ۱۵ درجه کاهش می یابد.

گودرزی با اشاره به ماندگاری هوای سرد از امروز تا جمعه در کشور گفت: بخش‌های غربی، جنوب و جنوب‌غرب کشور ۶ تا ۱۰ درجه کاهش دما خواهد داشت. امروز و فردا سواحل شمال و جنوب کشور مواج و متلاطم است. فردا نیز در بیشتر مناطق کشور وزش باد، پدیده قالب است.

وی توضیح داد: تهران از بعدازظهر امروز افزایش ابر و بارش‌های پراکنده دارد. بیشینه دمای امروز تهران ۱۳ درجه سانتیگراد است و در پایتخت نیز هوا سردتر می شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: