کد خبر: ۱۹۰۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۴ - ۲۶ دی ۱۳۹۹ - 15 January 2021
نمایشگاه صنعت آب و برق که این روزها در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران درحال برگزاری است با به نمایش در آوردن توانمندی داخلی قدم در جهت جهش تولید برداشته است.

بانکداری ایرانی - نمایشگاه صنعت آب و برق که این روزها در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران درحال برگزاری است با به نمایش در آوردن توانمندی داخلی قدم در جهت جهش تولید برداشته است.

به گزارش ایرنا، بیستمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق و در کنار آن شانزدهمین نمایشگاه صنعت آب چند روز است که محلی برای به نمایش در آمدن توانایی های داخلی متخصصان صنعت آب و برق شده است.

این روز دوباره و پس از یک وقفه حدود یکساله در اثر شیوع بیماری کرونا نشاط و سرزندگی به محیط نمایشگاه بین المللی تهران برگشته و گوشه گوشه آن توانایی متخصصان صنعت آب و برق را به گوش جهانیان فریاد می زند.

هر سالن نمایشگاه و غرفه های آن به شرکت هایی اختصاص یافته که علاوه بر محصول های قبلی دستاوردهای نوین خود که در دوران کرونا حاصل شده را به نمایش در آورده اند.

از عرضه سیم و کابل و کلید و پریز تا عرصه لوله های قطور و شیر آب و فلکه های هدایت گر آب همه همه توان داخلی برای به تحقق در آوردن جهش تولید را یکصدا فریاد می زنند.

متخصصان داخلی صنعت آب و برق این روزها در کنار هم گرد آمده اند تا ضمن عرضه محصولات خود از توان دیگری برای ساخت محصولی بهتر آگاه می شوند.

برخی شرکت های دانش بنیان نیز دستآوردهای خیره کننده ای را در معرض دید قرار داده اند.

در همین زمینه مدیرعامل یک شرکت تولیدکننده شیرآلات و اتصالات با اشاره به ظرفیت و پتانسیل بالای صنعت آب، از خودکفایی کشور در تولید شیرالات و اتصالات این صنعت آب خبر داد.

"ابوالفضل نصیرزاده" مدیرعامل یک شرکت تولیدکننده شیرآلات و اتصالات در صنعت آب کشور افزود: محصولات تولیدی این شرکت، انواع شیرآلات و اتصالات در صنعت آب کشور است که کامل‌ترین سبد محصول در این صنعت را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: در این شرکت به‌غیر از تولید نهراب چدنی و فولادی امکان تولید شیرهایی در سایز دو اینچ ۵۰ میلی‌متر تا سایز سه هزار میلی‌متر وجود

این تولیدکننده شیرآلات و تاسیسات آب با بیان اینکه این شرکت حدود ۳۰ سال در این زمینه سابقه دارد، افزود: محصولات این شرکت در عمده پروژه‌های کشور استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه شرایط تحریم باعث کم‌شدن صادرات شیرآلات و تاسیسات شده است، گفت: قبلا به کشورهای آلمان، ارمنستان، تاجیکستان، آذربایجان، ونزوئلا، کوبا و کشورهای مختلف حوزه خزر و خلیج فارس صادرات داشتیم، اما امسال با مشکلات ایجاد شده از طریق شرکت‌های دیگر اقدام به صادرات شد

مدیرعامل این شرکت تولیدکننده یادآور شد: ما تولیدکنندگان داخلی شیرآلات و اتصالات در صنعت آب صددرصد خودکفا هستیم و هیچگونه نیازی به واردات در این صنعت وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مواد اولیه تمامی محصولات در داخل ایران است، گفت: مجموعه تولیدکنندگان شیرآلات کشور صد درصد نیاز شیرآلات و اتصالات کشور را تامین می‌کند.
صنعت برق کشور در دو سال اخیر با کاهش پیک مصرف از ۵.۲ درصد به تنها یک درصد که این امر بی ‌شک بدون همراهی مردم در مدیریت مصرف امکان‌پذیر نبود، قدم دیگری برداشت تا بیش از گذشته توانمندی‌های این صنعت ظهور و بروز پیدا کند.

در کنار این، صنعت آب کشور هم که در دولت تدبیر و امید قدم‌های بزرگی در توسعه آبرسانی شهری و روستایی، بهره‌بردای از سدهای بزرگ و نیز شبکه‌های آبیاری و زهکشی و در عین حال تصفیه‌خانه‌های عظیم آب و فاضلاب برداشت با رفع همزمان موانع و استفاده از ظرفیت های کشور با وجود شرایط تحریم‌های ظالمانه و نیز جنگ اقتصادی زمینه‌آینده روشنی را برای این صنعت در آستانه سال ۱۴۰۰ فراهم کرد.

این دو صنعت در کنار هم و در طول نزدیک به ۸ سال گذشته تلاش کردند تا ریل‌گذاری مناسبی برای سال پیش رو که نخستین سال شروع فعالیت بعدی(سیزدهم) نیز خواهد بود ایجاد کنند.

در صنعت برق ایران بیش از ۹۵ درصد تجهیزات مورد استفاده در داخل کشور ساخته می‌شود و همچنین در زمینه مهندسی و اجرا، توان بومی ۱۰۰ درصدی دارد و در این زمینه به صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشورهای منطقه ورود کرده است.

صنعت آب و فاضلاب کشور که دستاورد بزرگی همچون آبرسانی به ۱۲ هزار و ۴۳۷ روستا با جمعیتی بیش از ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به شبکه آب سالم و پایدار در دولت تدبیر و امید را در کارنامه کاری‌اش داد، میزان این بهره‌مندی را تا پایان این دولت به میلیون و ۳۰۰ هزار نفر افزایش خواهد داد.

فراتر از این دو، بهره‌برداری از ۲۲۷ پروژه بزرگ آب، فاضلاب و برق در قالب پویش #هرهفته الف ب ایران در سال گذشته با سرمایه ‌گذاری افزون بر ۳۳ هزار میلیارد تومان و تداوم این پویش در سال جاری با ۲۵۰ پروژه با سرمایه‌گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومانی نقطه عطف بزرگی در تعالی صنعت آب و برق کشور است.

جمع پروژه‌هایی که در قالب پویش #هرهفته الف_ب_ایران تاکنون بهره‌برداری شدند به ۱۹۹ پروژه در سال ۹۹ رسید و مابقی پروژه‌ها هم طبق برنامه تا پایان سال به مدار بهره‌برداری خواهند آمد.

بیستمین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی صنعت برق که دارای مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا است، از ۲۳ تا ۲۶ دی‌ماه جاری در ۸ سالن نمایشگاهی در فضایی بالغ بر ۸۰۰ متر مربع شامل ۱۲ هزار و ۹۴۵ متر مربع فضای سرپوشیده داخلی و ۱۲ متر مربع فضای سرپوشیده خارجی و شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران در همین تاریخ و در ۲ سالن نمایشگاهی در فضای دو هزار و ۴۰۰ متر مربع فضای سرپوشیده داخلی و ۱۰۰ متر فضای باز آغاز به کار کرده است.

برچسب ها: صنعت آب وبرق ، تولید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: