کد خبر: ۱۸۹۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۹ - ۱۴ دی ۱۳۹۹ - 03 January 2021
معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: بیشتر چراغ های نصب شده در بزرگراه ها لامپ ۴۰۰ وات است که با بررسی های صورت گرفته مشخص شد در بسیاری از نقاط می توان این لامپ ها را به ۱۰۰ وات تغییر داد و از ظرفیت آن برای کاستن از مصرف سوخت نیروگاه ها بهره برد.

بانکداری ایرانی- معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: بیشتر چراغ های نصب شده در بزرگراه ها لامپ ۴۰۰ وات است که با بررسی های صورت گرفته مشخص شد در بسیاری از نقاط می توان این لامپ ها را به ۱۰۰ وات تغییر داد و از ظرفیت آن برای کاستن از مصرف سوخت نیروگاه ها بهره برد.

به گزارش  تسنیم، غلامعلی رخشانی مهر، با اشاره به این که هم اکنون 9 میلیون چراغ روشنایی در کشور نصب شده که این رقم بسیار بیشتر از استاندارد های بین المللی است خاطرنشان کرد: در حاضر بیشتر چراغ های نصب شده در بزرگراه ها از نوع لامپ های 400 وات است که با بررسی های صورت گرفته مشخص شد در بسیاری از نقاط می توان این لامپ ها را به 100 وات تغییر و از ظرفیت آن برای کاستن از مصرف سوخت نیروگاه ها بهره برد.

معاون هماهنگی توزیع توانیر با اشاره به این که با اجرای طرح تعدیل روشنایی ها در بزرگراه ها و معابر اصلی، 300 مگاوات از مصرف برق کاسته شده است، خاطرنشان کرد: این طرح تاکنون کاهش یک میلیون لیتری مصرف سوخت نیروگاه های کشور را به دنبال داشته است.

رخشانی مهر تامین انرژی در زمستان را چالشی جهانی دانست و اضافه کرد: بررسی های صورت گرفته در بخش های مختلف مصرفی ، نشانگر آن است که می توان تا 2 هزار مگاوات مصرف برق را کاهش داد که همین میزان می تواند کمک بسیار زیادی به تامین سوخت نیروگاه ها داشته باشد.

وی با اشاره به این که برنامه عملیاتی در این زمینه به شرکت های برق منطقه ای و توزیع سراسر کشور ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: درهمین راستا مصرف انرژی شرکت ها به صورت روزانه مورد پایش قرار می گیرد .

رخشانی مهر در عین حال با بیان این که بررسی دما نیز نشانگر آن بود میانگین دما نسبت به میانگین 10 سال گذشته تغییری نداشته است با این حال در سال جاری شاهد افزایش مصرف انرژی در کشور هستیم که به این منظور به دنبال جلب همکاری مشترکان صنعتی و کشاورزی برای کاهش مصرف انرژی و کاهش روشنایی معابر،میادین، پارک ها و تابلوهای تبلیغاتی هستیم که در کاهش مصرف برق و در نتیجه به طور مستقیم در کاستن از میزان گاز مصرفی نیروگاه ها اثرگذار است.

معاون هماهنگی توزیع توانیر در عین حال از برنامه ریزی و انجام تبلیغات تلفیقی گسترده برای تشویق مردم در بهینه سازی مصرف انرژی (برق و گاز) خبر داد و گفت: کنترل مصرف در همه دستگاه های اداری از دیگر برنامه هایی است که به اجرا در آمد.

رخشانی مهر در عین حال تاکید کرد: در خصوص تعاملات میان دستگاهی، نیازمند برنامه ریزی و هماهنگی های بیشتری هستیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: