کد خبر: ۱۸۹۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۹ - ۰۳ دی ۱۳۹۹ - 23 December 2020
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۱۳۰ میلیارد تومان از این میزان تسهیلات در بخش اشتغال پایدار روستایی و ۷۰ میلیارد تومان نیز با نرخ ۱۰ درصد در بخش اعتبارات بین المللی به این استان تخصیص داده شده است.

 بانکداری ایرانی - معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۱۳۰ میلیارد تومان از این میزان تسهیلات در بخش اشتغال پایدار روستایی و ۷۰ میلیارد تومان نیز با نرخ ۱۰ درصد در بخش اعتبارات بین المللی به این استان تخصیص داده شده است.

عیسی منصوری امروز چهارشنبه (۳ دی ماه) در نشست کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه گذاری و سیزدهمین جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر استان کردستان با اشاره به تسهیلات حوزه روستایی اظهار کرد که برای افزایش هزینه‌ها در سال ۹۷ مصوبه صندوق توسعه ملی را داریم که امکان افزایش سرمایه‌گذاری تسهیلات به میزان ۴۰ درصد وجود داشته است.

وی افزود: در دستور جلسه آینده هیئت امنای صندوق توسعه ملی بحث متمم افزایش سرمایه‌گذاری تسهیلات ۴۰ درصدی تا پایان سال ۹۹ وجود دارد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در این متمم بحث امهال و افزایش دوره مشارکت به دلیل افزایش هزینه و عدم‌ تکمیل پروژه نیز گنجانده شده است.

وی عنوان کرد: تا حدی که بتوانیم در قالب منابع ملی به کردستان کمک خواهیم کرد و سهمیه خاصی برای این استان در نظر گرفته می‌شود.

منصوری ادامه داد: از مدیران ارشد استانی تقاضا داریم که بر پرداخت تسهیلات نظارت داشته باشند و سیستمی برای بررسی موردی پرونده‌ها راه‌اندازی کرده‌ایم زیرا باتوجه به شرایط موجود بخش خصوصی دیگر تحمل فشار را ندارد.

وی با اشاره به اهمیت آموزش مهارتی روستائیان خاطرنشان کرد: منابع یک هزار میلیاردی برای آموزش مهارتی روستائیان پیشنهاد شد که کردستان می‌تواند به عنوان استان الگو در این زمینه فعالیت کند.

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: افراد با دیدن آموزش‌های خاص و استفاده از اساتید داخلی و خارجی می‌توانند کار و کاسبی خود را راه بیاندازد.

وی اظهار کرد: متناسب با هر استان و شهرستان کتابی از رسته‌های آموزشی و شغلی اولویت دار تدوین شده است.

منصوری افزود: کاری که در طرح تکاپو در بخش آی تی و آی سی تی در کردستان صورت گرفت در کشور نظیر ندارد و این از قابلیت‌های استان بوده است.

وی تصریح کرد: ورود صرف تسهیلات به بخش کشاورزی و سنتی برای ایجاد اشتغال کارساز نخواهد بود بلکه باید در کنار این مهم باید به صنایع و کسب وکارهای جدید توجه کرد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: ۱۳۰ میلیارد تومان از این میزان تسهیلات در بخش اشتغال پایدار روستایی و ۷۰ میلیارد تومان نیز با نرخ ۱۰ درصد در بخش اعتبارات بین المللی به این استان تخصیص داده شده است.

وی ادامه داد: کردستان در جذب تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در چهار دوره گذشته عملکرد موفقی داشته و برای مرحله پنجم نیز ۶۰۰ میلیارد تومان برای این استان در نظر گرفته شده است.

منصوری خاطرنشان کرد: جوانانی در این عرصه در حال کار هستند و علیرغم اینکه هیچ نیازی به دریافت تسهیلات ندارند کارهای بزرگی انجام داده‌اند اما مسئولان کردستانی نه تنها حمایتی نکردند حتی حاضر نیستند مکانی را به صورت رایگان به این جوانان سرمایه گذار واگذار کنند ضمن اینکه آنان را از محلی که در اختیار داشتند نیز بیرون کرده‌اند.

وی درپایان یادآور شد: با توجه به اینکه سرانه اشتغال ۱۵۰ میلیون تومان است و در بانک‌ها برای ایجاد هر شغل بطور میانگین ۷۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود می‌توان نتیجه گرفت این سرانه مناسب است و باید هم به تولید و هم اشتغال توجه داشت.

برچسب ها: اشتغال ، کردستان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: