کد خبر: ۱۸۹۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - 18 December 2020
محلول ضد عفونی و حذف کننده باقیمانده سموم و آلاینده‌های شیمیایی از سوی موسسه علوم و صنایع غذایی رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، محلول ضد عفونی کننده باقیمانده سموم و آلاینده‌های شیمیایی به عنوان شوینده میوه و سبزی بر پایه مواد طبیعی فرموله شده است که ضمن حذف بیش از ۹۰ درصد باقیمانده سموم و آلاینده‌های شیمیایی، قابلیت ضدعفونی میوه و سبزی را در برابر میکروب، ویروس، مخمر و کپک‌ها دارد.

بر خلاف محلول‌های شوینده موجود در بازار، در تولید این ترکیب هیچ گونه رنگ مصنوعی، سفید کننده، صابون، الکل یا مواد نگهدارنده استفاده نشده و به گونه‌ای فرموله شده است که هیچ تاثیری در طعم و بوی میوه و سبزی ایجاد نمی‌کند. سطح سبزیجات و میوه‌های تازه می‌تواند به آفت کش‌ها، کودها، مواد نگهدارنده و میکروارگانیسم‌ها و سایر آلاینده‌های محیطی آلوده شود که با شستشوی معمولی حذف نمی شود، ولی این محصول قادر به حذف این آلاینده‌ها خواهد بود.

حفظ آنتی اکسیدان و مواد طبیعی و تازه ماندن سبزیجات به مدت طولانی‌تر از مزایای این محصول دانش بنیان است.

به گفته دکتر ابراهیم فولادی، مجری طرح و مدیر گروه ایمنی و کنترل کیفیت مواد غذایی موسسه علوم و صنایع غذایی این روش علاوه بر صادرات محصولات کشاورزی بر اساس استانداردهای جهانی می‌تواند نقش بسزایی در سلامت جامعه داشته باشد.

فولادی با بیان اینکه شوینده‌ها و ضدعفونی کننده‌های طبیعی با توانایی حذف میکرواورگانیسم‌ها در شرایط شیوع بیماری‌های واگیردار از اهمیت بالایی در کنترل این بیماری‌ها برخوردارند، افزود: یکی از ماموریت‌های این موسسه پایش و کنترل کیفیت مواد غذایی و شناسایی آلاینده‌های محصولات خام کشاورزی برای ممانعت از انتقال آلودگی از مزرعه به سفره است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: