کد خبر: ۱۸۹۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - 13 December 2020
شاخص کل بورس که در دقایق ابتدایی معاملات روندی نسبتا صعودی داشت و به یک میلیون و ۵۲۰ هزار واحد رسید در ساعات میانی و پایانی معاملات روی مدار نوسان افتاد و در حالی که تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد کاهش یافته بود در نهایت روی رقم یک میلیون و ۵۱۵ هزار واحد ایستاد.

 بانکداری ایرانی - به گزارش ایسنا، در معاملات امروز بازار سرمایه شاخص کل بورس با ۱۱ هزار و ۷۰۰ واحد کاهش رقم یک میلیون و ۵۱۵ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۸۲۰ واحد کاهش یافت و به رقم ۴۵۶ هزار و ۳۱۰ واحد رسید.

در این بازار یک میلیون معامله به ارزش ۱۵۳ هزار و ۳۰۴ میلیارد ریال انجام شد.

ملی صنایع مس ایران، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، ایران خودرو و توسعه معادن و فلزات نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل پتروشیمی نوری، پالایش نفت اصفهان و صنایع پتروشیمی خلیج فارس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بازار گذاشتند.

سرمایه‌ گذاری تامین اجتماعی، ایران خودرو، پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان، بانک تجارت، سایپا و ملی صنایع مس ایران نمادهای پربیننده این بازار بودند.

در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس با سه واحد افزایش در رقم ۱۹ هزار و ۷۶۸ واحد ایستاد.

در این بازار ۸۴۰ هزار معامله انجام شد که ۶۱ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال ارزش داشت.

سرمایه‌گذاری صبا تامین، سرمایه‌ گذاری مالی سپهر صادرات و بانک دی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، فولاد هرمزگان جنوب، صنعتی مینو و سهامی ذوب آهن اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

نمادهای پربیننده این بازار از سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات، برق و انرژی پیوند گستر پارس، سهامی ذوب آهن اصفهان، بانک دی، کشاورزی و دامپروری ملارد شیر، توسعه مسیر برق گیلان و پلیمر آریاساسول تشکیل شده است.

برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: