کد خبر: ۱۸۸۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۹ - ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - 09 December 2020
یک ناشر از مشکل در ارسال پستی کتاب‌ها می‌گوید که به عقیده او منجر شده تنها راه ارتباط مخاطب با ناشر در روزهای کرونایی از بین برود.

حسین محسنی، مدیرمسئول انتشارات مارلیک در گفت‌وگو با ایسنا از دغدغه این روزهایش برای ارسال پستی کتاب چنین گفت: طبق قراردادی که میان ما و اداره پست تنظیم شده، بنا بوده وقتی که ما بسته را آماده، فاکتور و بسته‌بندی کردیم، با مامور پست تماس بگیریم و آن‌ها موظفند که بیایند و بسته را از ما تحویل بگیرند و ببرند.

او افزود: پیش از شیوع ویروس کرونا آن‌ها به ما گفتند که پرسنل کافی برای تحویل گرفتن مرسولات ندارند و ما باید خودمان این کار را انجام دهیم، به دلیل این‌که وضعیت مثل حالا نبود، پذیرفتیم و خودمان مرسولات را تحویل می‌دادیم. اما این روزها در حوزه‌ای که باید برای تحویل مرسولات مراجعه کنیم، ازدحام جمعیت زیادی وجود دارد، با این حال پرسنل ما باید چند ساعت در آن شرایط که سیستم تهویه‌ای هم وجود ندارد، منتظر بمانند.

به گفته این ناشر، دریافت مرسولات در محل از ناشر توسط اداره پست جزء قرارداد است و آن‌ها هزینه این کار را دریافت می‌کنند.

او همچنین بیان کرد: قرارداد ما از مراجعه مامور پست تا ارسال مرسوله پستی است و هزینه تمام این‌ها را هم از ما می‌گیرند. اما ما یا باید مرسولات‌مان را با پیک بفرستیم که باز هم باید یک پرسنل از خودمان آن‌جا حضور پیدا کند یا این‌که پرسنل‌مان مرسولات را ببرند. در صورتی که در محدوده خیابان انقلاب همه ناشر هستند و همه هم همین مشکل را دارند. اداره پست می‌تواند دو نفر را برای این کار اختصاص دهد ولی متاسفانه این کار را بر دوش ناشر انداخته‌اند.

محسنی سپس گفت: در این شرایط تنها راه ارتباط ناشر با مخاطب پست است. اما ما با شرایط و ازدحامی که برای تحویل وجود دارد می‌ترسیم پرسنل‌مان را بفرستیم برای همین خیلی وقت‌ها به مخاطب‌مان می‌گوییم که حتی ارسال پستی هم برای‌مان امکان‌پذیر نیست.

او در پایان گفت که از طریق ارسال ایمیل به اداره پست خواستار رسیدگی به این مسئله شده است.

برچسب ها: اداره پست ، کرونا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: