کد خبر: ۱۸۸۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۸ - ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - 07 December 2020
عضو هیئت مدیره شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از خرید دو فروند هواپیمای امبرائر توسط یک ایرلاین داخلی برای توسعه ایرتاکسی در این فرودگاه خبر داد.

به گزارش تسنیم به نقل از روابط عمومی شهر فرودگاهی امام (ره)، سجاد کمالی پور با اشاره به همه گیری ویروس کرونا و تاثیر ده ماهه آن بر افت شدید درآمدهای صنعت هوانوردی و لزوم کشف بازارهای جدید درآمدی اظهار کرد: تاکسی هوایی یا "ایرتاکسی" از جمله این بازارهاست که باید به سرعت در جهت توسعه و گسترش آن دست به کار شویم.

وی افزود: پروژه ایرتاکسی در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در زمینی به مساحت 6 هکتار در منطقه هوانوردی عمومی شمالی و در فضایی مستقل از ترمینالهای موجود آغاز شده است.

عضو هیئت مدیره شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: استفاده از هواپیما در مسیرهای مختلف پرواز، بدون استفاده از برنامه پروازی که با صرفه جویی در زمان و هزینه، نیازهای بخشهای مختلف را پوشش می دهد و همچنین سرعت بالای حرکت، پرسنل کم و بهره وری زیاد، مصرف سوخت پایین، انعطاف پذیری بالا و سوق دادن صنعت هوانوردی به کلیه مناطق کشور و منطقه از جمله مزایای استفاده از این صنعت است.

کمالی پور بیان کرد: این پروژه با سرمایه گذاری شرکت هواپیمایی پویا به ارزش 1100 میلیارد ریال و با ظرفیت مناسب جهت پاسخگویی به نیازهای ایرتاکسی شکل گرفت. در زمان حاضر فعالیتهای مربوط به طراحی و مهندسی طرح، در حال انجام و تکمیل بوده و به زودی با طی مراحل ساخت و تجهیز، بهره برداری از این پروژه در فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) آغاز می شود.

وی از خرید 2 فروند هواپیمای امبرائر با ظرفیت 50 نفر توسط هواپیمایی پویا برای توسعه ناوگان ایرتاکسی خبر داد و افزود: این شرکت همچنین یک فروند چلنجر 604 با ظرفیت 9 نفر خریداری کرده که در کوتاه مدت از سه فروند به 4 فروند افزایش یافته و توان و ظرفیت مجموعه را افزایش خواهد داد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: