به گزارش تسنیم به نقل از روابط عمومی شرکت حمل ونقل ریلی رجاء محمد رجبی اظهار کرد: حالی که دولت و راهآهن ج.ا.ا به عنوان نهاد حاکمیتی دولتی در صنعت ریلی کشور باید پیگیر مطالبات رجا از دولت برای ارایه خدمات تکلیفی باشد و طلب بالغ بر 1000 میلیاردی این شرکت را پرداخت کند، صحبت از بدهی 402 میلیاردی رجا به راهآهن مطرح می شود.
وی با اعلام اینکه مطالبه راهآهن از رجا صحیح بوده ولی حدود 3 برابر این مبلغ به عنوان مطالبه رجا از راهآهن به عنوان بخش دولتی در صنعت ریلی است که کسی پاسخگوی آن نیست.
وی افزود: فقط در عدم پرداخت کمک زیان برای قطارهای محلی و حومهای به عنوان یکی از وظایف تکلیفی رجا از طرف دولت، بیش از 700 میلیارد تومان طلب از راهآهن (به نمایندگی از دولت) وجود دارد.
وی یادآور شد: کمک زیان سیر قطارهای حومهای و تکلیفی، یارانه قطارهای خودکشش ترنست (یارانه سهم کشنده)، استفاده کارکنان راهآهن و خانواده آنها از قطارهای رجا، ارایه تخفیف به خانواده معزز شهدا و جانبازان عزیز، هزینه سنگین خسارات به ناوگان ناشی از سوانح در اثر مسایل و مشکلات زیربنایی و زیرساخت خطوط ریلی، علایم و ارتباطات، موارد سیر و حرکتی و ... همگی مطالباتی است که دولت و نماینده آن یعنی راهآهن باید بپردازد که از سال 88 و بعد از واگذاری در حساب فیمابین باقی مانده و پرداخت نشده است.
مدیرعامل رجا با اشاره به برخی ادعاهای واهی در خصوص مالکیت ترنستها اظهار کرد: این موضوع نیاز به هیچ توضیح اضافهای ندارد که سازمان خصوصی سازی به نیابت از دولت محترم نسبت به قیمتگذاری و واگذاری کلیه داراییهای تحت بهرهبرداری رجا در زمان انعقاد قرارداد و در قالب رد دیون با تصویب هیئت دولت اقدام کرده است.
رجبی تاکید کرد: شرکت رجا متقاضی شفاف شدن حسابهای بین و پرداخت فوری مطالبات سنگین این شرکت از دولت و راه آهن به عنوان نماینده دولت در شرایط سخت اقتصادی دوران کرونایی که حتی توان پرداخت حقوق کارکنان خود را نیز ندارد، است.