کد خبر: ۱۸۸۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - 28 November 2020
پست بانک در هشت ماه نخست سال جاری تراز عملیاتی مثبت 376 میلیارد تومان را ثبت کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 87 درصد رشد داشته است و همچنین سپرده های سرمایه گذری این بانک هم 87 درصد افزایش یافت .

رشد 87 درصدی تراز عملیاتی و سپرده ها در پست بانکپست بانک در هشت ماه نخست سال جاری تراز عملیاتی مثبت 376 میلیارد تومان را ثبت کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 87 درصد رشد داشته است و همچنین سپرده های سرمایه گذری این بانک هم 87 درصد افزایش یافت .

به گزارش بانکداری ایرانی ، پست بانک در هشت ماه نخست سال جاری تراز عملیاتی 376 میلیارد تومان را ثبت کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 87 درصد رشد داشته است و همچنین 66 درصد بیشتر از دوره مشابه سال گذشته تسهیلات در اختیار فعالان اقتصادی قرار داد.

پست بانک که با سرمایه ثبت شده 323.3 میلیارد تومان در بورس تهران در حال فعالیت است گزارش عملکرد آبان ماه سال 1399 را منتشر کرد.

براساس این گزارش پست بانک یک هزارو 125 میلیارد تومان درآمد از محل تسهیلات اعطایی کسب کرد و به سپرده گذاران خود 749 میلیارد تومان سود اختصاص داد، که حاصل این عملیات بانکی ثبت تراز مثبت 376 میلیارد تومان بود. این بانک در دوره مشابه سال گذشته تراز عملیاتی مثبت 201 میلیارد تومان را ثبت کرده بود که در سال جاری توانست آن را نزدیک به 87 درصد افزایش دهد .

برهمین اساس شرکت بورسی در یک ماهه آبان ، 168 میلیارد تومان درآمد تسهیلاتی کسب کرد و به سپرده های بانکی هم 119 میلیارد تومان سود پرداخت کرد که حاصل آن ثبت تراز مثبت 49 میلیارد تومان بود این بانک در آبان ماه سال گذشته تراز عملیاتی مثبت 14 میلیارد تومان را ثبت کرده بود.

مانده تسهیلات اعطایی این بانک بورسی در پایان آبان ماه سال جاری به 16 هزار و 759 میلیارد تومان رسید و سپرده گذاران 87 درصد بیشتر از پایان آبان ماه سال گذشته دراین بانک سپرده گذاری کردند و مانده سپرده های سرمایه گذاری این بانک به 19 هزار 78 میلیارد تومان رسید که نشان دهند افزایش 87 درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته است.

پست بانک دراین دوره زمانی بیشترین درآمد تسهیلاتی را بترتیب از سه سر فصل سایر تسهیلات ، مشارکت مدنی و فروش اقساطی  کسب کرد که نسبت به دوره مشابه سال گذشته تغییری نداشته است و دربخش جذب سپرده های سرمایه گذاری هم بیشترین سود را به سپرده های کوتاه مدت ، سپرده های بلند مدت یک ساله و سپرده های بلند مدت دو ساله  پرداخت کرد.

رشد 87 درصدی تراز عملیاتی و سپرده ها در پست بانک
 
علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: