کد خبر: ۱۸۸۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - 25 November 2020
قدرت بانک ملت در جذب نقدینگی و جلب اعتماد سپرده گذران و به دنبال آن افزایش توان تسهیلات دهی ، تراز این بانک را در مهمترین عملیات بانکداری در یک قدمی قله 10 هراز میلیارد تومانی قرار داد که در بین همه بانک های بورسی بی نظیر است.

قدرت بانک ملت در جذب نقدینگی و جلب اعتماد سپرده گذران و به دنبال آن افزایش توان تسهیلات دهی ، تراز این بانک را در مهمترین عملیات بانکداری در یک قدمی قله 10 هراز میلیارد تومانی قرار داد که در بین همه بانک های بورسی بی نظیر است.

به گزارش بانکداری ایرانی ، بانک ملت در هشت ماه نخست سال جاری تراز عملیاتی مثبت 9 هزار و 819 میلیارد تومان را ثبت کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 46 درصد رشد داشته است و همچنین 112 درصد بیشتر از دوره مشابه سال گذشته تسهیلات در اختیار فعالان اقتصادی قرار داد.

بانک ملت که با سرمایه ثبت شده 20.7 هزار میلیارد تومان دومین بانک بزرگ بورسی محسوب می شود  گزارش عملکرد آبان ماه سال 1399 را منتشر کرد.

براساس این گزارش بانک ملت 20 هزار و 831 میلیارد تومان درآمد از محل تسهیلات اعطایی کسب کرد و به سپرده گذاران خود 11 هزار و 12 میلیارد تومان سود اختصاص داد، که حاصل این عملیات بانکی ثبت تراز مثبت 9 هزار و 831 میلیارد تومان بود. این بانک در دوره مشابه سال گذشته تراز عملیاتی مثبت شش هزار و 748 میلیارد تومان را ثبت کرده بود که در سال جاری توانست آن را بیش از 46 درصد افزایش دهد .

برهمین اساس  این شرکت بورسی در یک ماهه آبان ، سه هزار و 130 میلیارد تومان درآمد تسهیلاتی کسب کرد و به سپرده های بانکی هم یک هزار و 544 میلیارد تومان سود پرداخت کرد که حاصل آن ثبت تراز مثبت یک هزار و 586 میلیارد تومان بود این بانک در آبان ماه سال گذشته تراز عملیاتی مثبت 648 میلیارد تومان را ثبت کرده بود.

مانده تسهیلات اعطایی این بانک خصوصی در پایان آبان ماه سال جاری به 469 هزار و 731 میلیارد تومان رسید  و سپرده گذاران 58 درصد بیشتر از پایان آبان ماه سال گذشته دراین بانک سپرده گذاری کردند و مانده سپرده های سرمایه گذاری این بانک به 492 هزار 538 میلیارد تومان رسید که نشان دهند افزایش 58 درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته است.

بانک ملت دراین دوره زمانی بیشترین درآمد تسهیلاتی را بترتیب از سه سر فصل سایر تسهیلات ، فروش اقساطی و مشارکت مدنی کسب کرد و دربخش جذب سپرده های سرمایه گذاری هم بیشترین سود را به سپرده های بلند مدت یک ساله ،گواهی ویژه سرمایه گذاری  عام و سپرده های کوتاه مدت پرداخت کرد.

ثبت تراز 9.8 هزار میلیاردی و افزایش 112 تسهیلات پرداختی
 
لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: