کد خبر: ۱۸۷۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۴ - ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - 17 November 2020
رئیس کنفدراسیون صادرات ایران می‌گوید برخی دستگاه‌های دولتی بین صاحبان کارت‌های بازرگانی تجاری و تولیدی فرق می‌گذارد که این نگاه اشتباه می‌تواند در میان مدت به ضرر آمارهای تجاری در ایران منجر شود.

به گزارش ایسنا، محمد لاهوتی امروز در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران بیان کرد: تفاوت قائل شدن میان کارت‌های بازرگانی باعث شده صاحبان کارت‌های غیرتولیدی عملا به رسمیت شناخته نشوند و همین مساله چه در تصمیم‌گیری‌ها و چه در طرح‌های اجرایی به ضرر آنها تمام می‌شود.

به گفته وی یکی از اصلی‌ترین مشکلات به وجود آمده در این زمینه با وجود وعده دولت تداوم محدودیت‌ها برای واردات در ازای صادرات میان صاحبان کارت‌های بازرگانی غیرتولیدی است. از آنجایی که قانون هیچ تفاوتی میان این کارت‌ها قائل نشده، این اشکالات در سیاست‌های اجرایی تنها به ضرر تجارت کشور تمام خواهد شد.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با بیان این‌که بهبود نیافتن شرایط برای بازگشت به ارزهای صادراتی در تامین نیازهای کشور مشکل به وجود می‌آورد، تاکید کرد: اگر شرایط برای بازگشت ارز حاصل از صادرات راحت نشود و اصلاحاتی که وعده آن را داده‌اند همچنان با تاخیر دنبال شود، باید منتظر باشیم که صادر کنندگان با محدودیت‌های موجود باز هم امکان عمل کردن به فعالیت‌های مدنظرشان را نداشته باشند و در بازگشت ارز مشکل به وجود آید.

لاهوتی ادامه داد: امروز واردات کشور نیازمند ارز حاصل از صادرات است. ما امیدواریم سیاست‌های دوگانه‌ای که در ماه‌های گذشته در حوزه ارزی مشاهده می‌شد متوقف شوند و با اعلام دقیق فهرست کالاهایی که امکان استفاده از آنها برای واردات در ازای صادرات وجود دارد فراهم شود تا با سرعت گرفتن ایفای تعهدات ارزی نیاز کشور در حوزه واردات با سرعت بیشتری تامین شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: