کد خبر: ۱۸۷۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۸ - ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - 14 November 2020
آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهد افزایش نگرانی در خصوص نحوه توزیع زودهنگام واکسن کرونا از یک سو و بالارفتن شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری سبب افزایش رونق بازار جهانی طلا شده است.

به گزارش رویترز، بهای هر اونس فلز زرد در آخرین معاملات منتهی به جمعه (۲۳آبان ماه) با ۶۶ صدم درصد رشد وارد کانال قیمتی یک هزار و ۸۸۹ دلار و ۲۰ سنت شد.

بر اساس این گزارش، عدم موفقیت دولت‌ها برای مهار بیماری کرونا در جهان سبب افزایش نگرانی‌ها از تبعات اقتصادی این بیماری و بالارفتن بهای جهانی طلا شده است.

در روز پنج‌شنبه ( ۲۲ آبان) نیز هر اونس طلا در بازارهای جهانی با رشد ۶۹ صدم درصدی روبرو شده بود و یک هزار و ۸۸۶ دلار و ۲۰ سنت معامله شد.

همچنین کاهش ارزش شاخص دلار سبب افزایش بهای جهانی طلا شده است.

شرکت داروسازی «فایزر» آمریکا به تازگی ادعا کرد که واکسن ویروس کرونا ساخت این شرکت را تا پایان نوامبر (آذر ماه) برای دریافت مجوز به نهاد فدرال نظارت دارویی این کشور عرضه خواهد کرد، اما برخی از نهادها در خصوص عرضه به‌هنگام این واکسن ابراز تردید کرده اند.

به نوشته روزنامه «فایننشال تایمز» لندن، فایزر قصد دارد نتایج آزمایش واکسن تازه‌ای را که به همراه شرکت "بایوان تک" آلمان برای مصونیت در برابر همه‌گیری ویروس کرونا ساخته است، در هفته سوم نوامبر برای دریافت مجوز اضطراری در اختیار سازمان فدرال غذا و داروی آمریکا قرار دهد.

«آلبرت بورلا» مدیر اجرایی فایزر در بیانیه‌ای اعلام کرد که این واکسن تاکنون روی حدود ۳۸ هزار نفر در سراسر جهان آزمایش شده است.

فایزر با توجه به اینکه تاکنون به هیچ شرکت داروسازی خارج از روسیه و چین، مجوز کاربرد واکسن داده نشده است، در این رقابت، پیشتاز به شمار می‌رود.

برچسب ها: طلا ، ارز ، سکه ، بورس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: