به گزارش ایسنا، مرکز ماهر (مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانهای) گزارشی از ۱۸۰ مورد از خدمات این مرکز (نوع رخدادهای رسیدگیشده توسط مرکز، بخشهای دریافتکننده خدمات و نحوه مطلع شدن مرکز از رخدادها) در هفته سوم آبان ماه (۱۳ لغایت ۱۹ آبان ماه) منتشر کرده است.
طبق این اطلاعات، بیشترین فراوانی رخداد به ترتیب مربوط به فیشینگ سایتهای خارجی، آلودگی به بدافزار و بات، شناسایی آسیبپذیری، دیفیس سایت، فیشینگ سایتهای داخلی، درخواست مشاوره و گزارشهای خبری بوده است.
نحوه مطلع شدن مرکز ماهر از رخداد نیز در نمودار زیر آماده که نشان میدهد بیشترین آمار از طریق گزارشهای بینالمللی به این مرکز رسیده است.
همچنین بخشهای دریافتکننده خدمات از مرکز ماهر شامل اپراتورها، بخش خصوصی، دستگاههای حاکمیتی و بانکها و موسسات مالی میشود که تعداد دریافت این خدمات در نمودار زیر آمده است.
بخشهای حاکمیتی دریافتکننده خدمات از مرکز ماهر هم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در صدر و به دنبال آن، ریاست جمهوری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت نفت و وزارت ورزش و جوانان است.