کد خبر: ۱۸۷۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - 11 November 2020
خبرگزاری الجزیره گزارش داد که اقتصاد عربستان برای پنجمین دوره سه ماهه متوالی منفی شده است.

به گزارش فارس به نقل از الجزیره، بر اساس ارزیابی اداره کل آمار عربستان اقتصاد این کشور برای پنجمین دوره سه ماهه متوالی رشد منفی را تجربه کرده است. البته این سازمان مدعی است که در سه ماهه سوم سال جاری میزان کوچک شدن اقتصاد عربستان نسبت به سه ماهه قبلی سرعت کمتری داشته است.

بنا به اعلام این سازمان سعودی، تولید ناخالص داخلی عربستان در سه ماهه اخیر 4.2 درصد منفی شده که البته این رقم در سه ماهه دوم 2020 منفی 7 درصد بوده است.

کاهش قابل توجه قیمت نفت در بازار جهانی از یک سو و تبعات شیوع ویروس کرونا از سوی دیگر از جمله عواملی بوده‌اند که رشد اقتصادی عربستان را منفی کرده‌اند.

صندوق بین المللی پول نیز پیش بینی کرده است که اقتصاد عربستان برای سال جاری رشد منفی 5.4 درصدی داشته باشد که در میان کشورهای حوزه خلیج فارس رشد منفی متوسطی به شمار می‌رود.

وزارت اقتصاد عربستان نیز اعلام کرده که کسری بودجه این کشور با رسیدن به رقم 12 درصد تولید ناخالص داخلی به بیشترین میزان از سال 2016 تاکنون خواهد رسید.

روز دوشنبه هم موسسه رتبه‌بندی فیچ چشم انداز اقتصادی عربستان را منفی پیش بینی کرد که این تصمیم رتبه اعتباری سعودی‌ها را به کمترین میزان از سال 2004 تاکنون خواهد رساند.

برچسب ها: عربستان ، رشداقتصادی ، نقت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: