کد خبر: ۱۸۷۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۳ - ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - 11 November 2020
وزیر ارتباطات گفت: پژوهشگاه ICT می‌تواند در حوزه محصولات نوآورانه و جدید و در مسیر حرکت تولید علم، نقش موثری داشته باشد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، «محمدجواد آذری جهرمی» در جلسه کنترل پروژه پژوهشگاه ICT با اشاره به نقش پژوهشگاه به عنوان مشاور و تصمیم ساز در سیاست‌های کلان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به مطلب فوق افزود: ما باید تولید کننده علم باشیم و در این خصوص اگر به موقع عمل نکنیم، در دنیای فناوری به سرعت مغفول واقع می‌شویم.

وزیر ارتباطات تهیه اسناد راهبردی برای حرکت به سمت توسعه را یکی از الزامات پیشرفته توسعه دانست و افزود: پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه تهیه اسناد راهبردی کارهای خوبی به صورت جزیره‌ای انجام داده که نشان دهنده وجود بدنه علمی و توانمند در پژوهشگاه است ولیکن هنوز اقدام جامع و فراگیری در این زمینه انجام نشده است و نتوانسته اید بازاریابی مناسبی برای این توانمندی انجام دهید که تحقق این امر نیاز به تلاش بیشتر پژوهشگاه دارد.

وی در ادامه با اشاره به نحوه انجام پروژه های پژوهشی گفت: لازم است به جای انجام پژوهش، مدیریت پژوهش انجام دهید و از توانمندی هر یک از دانشگاه‌های مطرح کشور به عنوان یکی از قطب های حوزه ICT استفاده شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به آنکه ما باید بخشی از زنجیره تولید علم در دنیا باشیم گفت: در حوزه‌های خط و زبان زبان فارسی فعالیت های خوبی انجام شده است ولی انتظارات بنده در این بخش بسیار فراتراست و به نظرم این حوزه در پژوهشگاه نیاز به تقویت بیشتری دارد.

وی با اشاره به لزوم نظم و انضباط مالی و تشکر از اقدامات صورت گرفته گفت: چابک سازی در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات کامل نشده و در فرصت باقیمانده بایستی با سرعت بیشتری این چابک‌سازی ها خصوصاً در حوزه ستادی صورت پذیرد.

آذری جهرمی در انتها انتظار خود را از فعالیت‌های پژوهشگاه مطرح کرد و گفت: انتظار دارم پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات یک مرکز فعال در تولید محصولات نوآورانه در کشور باشد.

در این جلسه، یزدانیان رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز گزارشی از فعالیت‌های انجام شده ارائه داد و گفت: تلاش‌های زیادی در خصوص اجرای دستورهای وزیر محترم در پژوهشگاه انجام دادیم، لیکن کاستی‌هایی در این مسیر وجود داشته و اشکالات مطرح شده را می‌پذیریم و به سرعت، کمیته ای برای پیگیری دستورات وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکیل خواهیم داد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: