کد خبر: ۱۸۷۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - 10 November 2020
طبق اعلام بانک مرکزی ریزش حدود ۲۵ درصدی نرخ ارز طی یک هفته در بازار بهترین دلیل برای اثبات تاثیر گذاری کاهش ریسک های غیراقتصادی بر افت قیمت بازار است.

طبق اعلام بانک مرکزی ریزش حدود ۲۵ درصدی نرخ ارز طی یک هفته در بازار بهترین دلیل برای اثبات تاثیر گذاری کاهش ریسک های غیراقتصادی بر افت قیمت بازار است.

بانک مرکزی اعلام کرد: نرخ های ارز در بازار، مطابق با بنیادهای اقتصاد نیست و ریزش حدود ۲۵ درصدی طی یک هفته بهترین دلیل برای اثبات تاثیرگذاری کاهش ریسک های غیراقتصادی بر کاهش قیمت بازار به سمت نرخ تعادلی پایین تر است.

علی رغم روند نزولی اخیر در بازار که البته مانند هر روندی گهگاه با اصلاح روبرو می شود، برخی به اشتباه این گونه القا می کنند که سطوح مشخصی از نرخ بازار، کف قیمتی بانک مرکزی است و با انتشار اخبار و شایعات سعی در بر هم زدن چشم انداز کاهش ریسک های غیراقتصادی دارند تا به هر شکل ممکن از کاهش نرخ بازار جلوگیری کنند.

این گروه در صدد جبران زیان ناشی از فروکش کردن چشمگیر انتظارات منفی در بازار ارز وسایر بازارها هستند. اما روند نزولی و ثبات در بازارهای دارایی علی رغم مقاومت ها تداوم خواهد داشت. ضمن آن که بانک مرکزی انتظار دارد، نهادهای مسئول درپی شناسایی و معرفی گروه هایی باشند که با ایجاد شایعات و القائات در تلاش هستند،ایجاد فضای باثبات اقتصادی را مختل کنند.

بر این اساس بانک مرکزی همزمان با روند کاهش ریسک های غیراقتصادی با قدرت و توان بیشتری قیمت بازار را به سمت نرخ های کمتر که متکی بر عوامل بنیادین اقتصاد است ،هدایت می کند و با استمرار عرضه بانک مرکزی، پتروشیمی ها، فولادی ها و سایر صادرکنندگان و گشایش های ارزی، بازار ارز از ثبات بیشتری برخوردار خواهد شد.

برچسب ها: ارز ، بانک مرکزی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: