کد خبر: ۱۸۷۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - 11 November 2020
برای شناخت یک بیمه نامه عمر کامل و جامع باید یک شرکت بیمه ای را از دو طریق مورد بررسی قرار داد نخست سطح توانگری مالی شرکت سپس سابقه پرداخت سود مشارکت آن شرکت به بیمه های عمر و سرمایه گذاری در سال های گذشته است .

به گزارش بانکداری ایرانی ، یکی از راه های ایجاد رفاه و اطمینان برای آیند خرید بیمه نامه های عمر است که در کنار سرمایه گذاری در دیگر بخش های اقتصادی بیمه عمر یک نوع سرمایه گذاری مطمئن برای آینده است و به همین خاطر در جوامع پیشرفته بیمه عمر جایگاه ویژه ای دارد. در صنعت بیمه ایران 27 شرکت بیمه خصوصی و یک بیمه دولتی فعالیت می کنند که انتخاب بهترین بیمه نامه عمر را سخت می کنند.

اگربخواهیم بیمه های عمر در بین شرکت‌های بیمه مختلف را مقایسه کنیم ، حتما در این مقایسه جدول بیمه های عمر شرکت‌ها به تفاوت در میزان سود پرداختی آن‌ها در سرمایه گذاری بیمه عمر پی خواهیم برد . و حال این سوال مطرح می شود که علت تفاوت نرخ سود در شرکت‌هایی بیمه چیست دراین زمینه باید توجه کرد ، سود تضمینی و سود مشارکت دو نوع سودی است که به بیمه‌های عمر پرداخت می‌شود. سود تضمینی در بین شرکت‌های مختلف تقریبا یکسان است و آنچه که باعث تفاوت می‌شود سود مشارکت بیمه های عمر است که در طول مدت بیمه نامه عمر متفاوت است. تفاوت در سود مشارکت سرانجام باعث تفاوت در میزان سود نهایی بیمه نامه های عمر می‌شود.

برای انتخاب بهترین بیمه نامه عمر  از بین شرکت‌های مختلف، باید این نکته بسیار مهم را در نظر گرفت که فقط میزان سود پرداختی از طرف شرکت بیمه نباید ملاک قرار بگیرد. اینجاست که نقش نهاد ناظر صنعت بیمه یعنی بیمه مرکزی بسیار پررنگ‌ می‌شود. هر ساله بیمه مرکزی گزارشی را تحت عنوان سطح توانگری شرکت‌های مختلف بیمه منتشر می‌کند. در این گزارش شرکت‌های بیمه بر اساس چند فاکتور مهم از جمله میزان سود دهی شرکت بیمه، توانایی جبران خسارات در کوتاهترین زمان ممکن، خدمات و پوشش‌های بیشتر و بهتر و میزان پاسخگویی کارشناسان شرکت بیمه و … طبقه بندی می‌شود. شرکت‌هایی که در سطح توانگری بالایی قرار دارند می‌توانند خدمات بهتر و به موقع ارایه دهند و تعهد خود را به طور کامل و مناسب اجرا کنند . بیمه عمر یک بیمه نامه بلند مدت است که همراهی شرکت بیمه در این بازه بلند مدت بسیار مهم است.

بر همین اساس بیمه نامه های عمر و سرمایه گذاری شرکت های شرط لازم و کافی را برای بیمه گذاران در اختیار دارند که این شرکت ها درکنار پرداخت سود مشارکت مناسب به بیمه نامه ها ، در سطح یک توانگری مالی که از سوی بیمه مرکزی اعلام شده است قرار داشته باشند  یعنی به طور کامل و در حداقل زمان می توانند تعهدات خود را انجام دهد این شرکت ها ی بیمه ای براساس گزارش بیمه ای مرکزی که سطح یک توانگری مالی قرار دارند نشان دهنده  استحکام ساختار مالی و مدیریتی آنها است .

راه شناخت بیمه عمر خوب/ سود مشارکت شرط لازم اما ناکافی
 

 

 

 

علی سوری
برچسب ها: بیمه عمر ، سود مشارکت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: