کد خبر: ۱۸۷۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۴ - ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - 09 November 2020
آن طور که مسئولان گمرک می‌گویند در هفت ماهه اول امسال حدود ۸۷۰۹ تن دارو و تجهیزات و ملزومات ضروری پزشکی وارد شده است.

سید روح‌الله لطیفی - سخنگوی گمرک ایران - در رابطه با آخرین وضعیت واردات کالاهای اساسی و به ویژه دارو به ایسنا، گفت که در هفت ماهه اول امسال حدود ۱۳ میلیون و ۶۸۱ هزار و ۸۰۸ تن کالای اساسی وارد شده که ارزش آن به شش میلیارد و ۵۷۶ میلیون و ۹۹۵ هزار دلار می‌رسد.

وی با اشاره به آمار واردات دارو نیز توضیح داد که از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه ۸۷۰۹ تن دارو و تجهیزات و ملزومات ضروری پزشکی به ارزش ۸۹۵ میلیون و ۸۴۰ هزار و ۷۰۷ میلیون دلار وارد شده است.

سخنگوی گمرک ایران ادامه داد: همچنین در این دوره ۲۷۲ تن داروی دامی به ارزش ۳۷ میلیون و ۴۲۹ هزار و ۹۶۷ دلار واردات داشته‌ایم.

دارو از جمله کالاهایی است که در کنار تعداد محدودی از کالاهای اساسی بخشی از واردات آن با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌شود ولی طی روزهای گذشته برخی شایعات در رابطه با حذف ارز ۴۲۰۰ تومان از واردات دارو مطرح بود که پیگیری‌ها از این حکایت داشت که این اخبار صحت ندارد.

این در حالی است که برای سال جاری بانک مرکزی متعهد به تامین ۲.۵ میلیارد دلار ارز برای واردات دارو با نرخ ۴۲۰۰ بوده که تاکنون حدود ۶۰ درصد آن تامین شده و مابقی به تدریج اختصاص پیدا می‌کند.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: