کد خبر: ۱۸۷۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۷ - ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - 04 November 2020
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: فرودگاه چابهار فقط فرودگاه مسافری نیست، بلکه شهر فرودگاهی است که با تکمیل آن چابهار یکی از 4 شهر لجستیکی کشور خواهد شد.

به گزارش فارس، عبدالرحیم کردی امروز در حاشیه مراسم ریل‌گذاری خط آهن چابهار ـ زاهدان در جمع خبرنگاران درباره فرودگاه در دست احداث چابهار اظهار داشت: در این پروژه مطالعات بالادستی انجام شده است و سند توسعه سواحل مکران لزوم ساخت این فرودگاه را تأکید دارد.

وی ادامه داد: فرودگاه چابهار فقط فرودگاه مسافری نیست بلکه شهر فرودگاهی است و با تکمیل این فرودگاه چابهار یکی از 4 شهر لجستیک کشور خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: در حال حاضر بندر امام خمینی(ره)، بندرعباس و بوشهر لجستیکی هستند و مقرر شده است هر 4 مدل حمل و نقلی در چابهار هم اجرا شود و با احداث این فرودگاه و تکمیل خط آهن چابهار ـ زاهدان موضوع شهر لجستیکی تکمیل خواهد شد.

کردی گفت: مطالعات طرح جامعه شهر فرودگاهی چابهار به پایان رسیده است و مقرر است شهر فرودگاهی چابهار نظیر فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) یکی از شهرهای فرودگاهی ترانزیت مسافری مرتبط شود.

وی ادامه داد: ما از نظر جغرافیایی نسبت به دوهه و دبی جایگاه مناسب‌تری داریم و می‌توانیم پروازهای کانکشنی و ترانزیتی به/از چابهار برقرار کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: در باره ساخت شهر فرودگاهی چابهار مسائلی مطرح شده است و باید کارشناسی شود و تصمیم‌گیری ملی در این باره اجرا شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: