کد خبر: ۱۸۶۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - 26 October 2020
دومین مجمع بررسی عملکرد شعب بانک کارآفرین با حضور اعضای هیات مدیره، مدیران ارشد ستادی و جمعی از روسای شعب تهران برگزار شد.

 دومین مجمع بررسی عملکرد شعب بانک کارآفرین با حضور اعضای هیات مدیره، مدیران ارشد ستادی و جمعی از روسای شعب تهران برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی بانک کارآفرین، دومین مجمع بررسی عملکرد شعب بانک با هدف بررسی عملکرد شعب در شش‌ماهه اول سال جاری، روز چهارشنبه 23 مهرماه ماه با حضور دکتر فرزین مدیرعامل، مهدی سیف‌علیشاهی، ناصر صنعتی‌نژادفرد و دکتر احمد بهاروندی اعضای هیات مدیره و جمعی از مدیران ستادی به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد.

 

دکتر محمدرضا فرزین مدیرعامل بانک کارآفرین از زحمات و تلاش‌های همکاران در تمامی بخش‌های صف و ستاد در جهت تحقق اهداف بانک در چارچوب برنامه دوساله قدردانی و تصریح کرد: گزارش عملکرد بانک در شش‌ماه اول سال جاری بسیار موفقیت‌آمیز بود که این موفقیت حاصل همکاری، همفکری و اراده جمعی تمامی همکاران می‌باشد. آمارها بیانگر آن است که تلاش همکاران در تمامی رده‌های صف و ستاد و اعضای محترم هیات مدیره موفقیت‌آمیز بوده است و در وضعیت سودآوری خوبی قرار داریم.

فرزین خاطرنشان کرد: جذب منابع طی شش ماه گذشته نسبت به پایان سال 98 و دوره مشابه سال قبل به ترتیب 42 و 76 درصد و این شاخص در دوره مشابه سال قبل نسبت به پایان سال کمتر از یک درصد رشد داشته است. همچنین اعطای تسهیلات در شش ماهه سال جاری نسبت به پایان سال 98 و دوره مشابه سال قبل به ترتیب 50 و 65 درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: تراز بانک در پایان شهریور ماه از محل اعطای تسهیلات 766 میلیارد ریال مثبت بوده و حدوداً 800 درصد رشد داشته است.

فرزین همچنین افزود: حجم فعالیت‌های ارزی بانک طی شش ماه اول سال بالغ بر 768 میلیون دلار می‌باشد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 26 درصد رشد نشان می‌دهد و نشانگر آن است که در میان بانک‌های خصوصی وضعیت بسیار خوبی داریم.

دکتر فرزین تصریح کرد: سرمایه بانک از مبلغ 8500 میلیارد ریال به مبلغ 39500 میلیارد ریال افزایش خواهد یافت که در مرحله اول به مبلغ 26.843 میلیارد ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی و سایر اندوخته ها افزایش یافته و در مرحله دوم به مبلغ 39.500 میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران افزایش خواهد یافت. همچنین کفایت سرمایه در حال حاضر از 7.16 به 8 رسیده است که با ثبت سرمایه مرحله دوم به 14 درصد خواهد رسید.

فرزین در بخش دیگری از سخنانش به راه‌اندازی نخستین واحد ارزی مستقل بانک اشاره و تصریح کرد: به منظور سهولت دریافت خدمات ارزی، راه‌اندازی پنج واحد مستقل در نقاط مختلف تهران در دستور کار بانک قرار دارد. واحد پل رومی نخستین واحد ارزی بانک است که اخیراً افتتاح شده است.

دکتر فرزین همچنین در خصوص طرح درجه‌بندی شعب خاطرنشان کرد: شعب بانک بر اساس شاخص‌های معینی درجه‌بندی شده‌اند و این امکان وجود دارد که بر اساس عملکرد به مراحل بالاتر ارتقاء پیدا کنند.

وی ادامه داد: در دستورالعمل خط‌مشی اعتباری بانک که در سال جاری تصویب و ابلاغ شد، حدود اختیارات شعب افزایش یافت. به این ترتیب همکاران شعب قادر خواهند بود در زمان کوتاه‌تری در خصوص پرونده‌های تسهیلات و درخواست‌های مشتریان تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کنند.

دکتر فرزین افزود: خط‌مشی وصول مطالبات نیز در هیات مدیره مصوب شده است که به زودی به شعب ابلاغ خواهد شد و قطعاً در تعیین تکلیف پرونده‌های مطالبات معوق بسیار موثر خواهد بود.

مدیرعامل در بخش دیگری از سخنانش با تبیین برنامه‌های بانک در خصوص بهره‌گیری از فناوری‌های دیجیتالی و ارائه خدمات بیشتر به مشتریان خاطرنشان کرد: بانک کارآفرین با همکاری هلدینگ نگاه و با بهره‌گیری از اپلیکیشن‌های جدید رکورد بسیار خوبی را به ثبت رساند و رتبه اول پذیره‌نویسی سهام صندوق دارا دوم را در میان پانزده بانک کسب کرد و ده هزار میلیارد ریال منابع جدید جذب کرد.

دکتر فرزین با تبیین سیاستگذاری‌های بانک در خصوص طراحی بسته‌های متنوع تسهیلاتی برای ارائه به طیف‌های مختلف مشتریان بانک خاطرنشان کرد: ارائه بسته‌های جهش تولید یک و دو، امضای تفاهمنامه با شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف از جمله اتاق بازرگانی، صندوق نوآوری و شکوفایی، سازمان نظام پزشکی و... بیانگر این موضوع است.

همچنین مهدی سیف‌علیشاهی عضو هیات مدیره بانک طی سخنانی تصریح کرد: تلاش و همت مضاعف یکایک همکاران تضمین‌کننده اهداف و برنامه‌های طراحی شده می‌باشد و به یاری خداوند و با همت همکاران در شش‌ماهه دوم سال جاری عملکرد بسیار خوب و قابل دفاعی خواهیم داشت.

وی همچنین گفت: برنامه عملیاتی معیار ارزیابی عملکرد همکاران شعب است. برنامه‌ریزی‌های بسیار زیادی توسط مدیران عالی بانک صورت گرفته تا در شرایط دشوار اقتصادی فعلی بانک کارآفرین بتواند با همت و تلاش همکاران با انگیزه و مصمم، سهم خود را از بازار افزایش دهد و جایگاه خود را در صنعت بانکداری کشور حفظ کند و ارتقاء بخشد.

وی همچنین افزود: مجمع عملکرد شعب فرصت خوبی است تا عملکرد همکاران شعب با توجه به برنامه‌های ابلاغی مورد بررسی قرار بگیرد. ارزیابی مستمر و هدفمند شعب می‌تواند به شناسایی نقاط ضعف و اصلاح و بهبود آن منجر گردد.

بر اساس این گزارش، علیرضا صادقی معاون مدیرعامل با اشاره به عملکرد موفقیت‌آمیز بانک در شش‌ماهه نخست سال جاری خاطرنشان کرد: همکاران شعب باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا اهداف ابلاغی به آنان محقق گردد. توسعه بانکداری تجاری، شرکتی و شخصی در صدر اولویت‌های بانک است و بدون تردید به جذب مشتریان جدید در بانک منجر خواهد شد و سهم بانک از بازار افزایش خواهد یافت.

دکتر زهرا اسلامی مدیر امور طرح و توسعه و دبیر مجمع بررسی عملکرد شعب، با ارائه گزارشی از عملکرد کل بانک در شش‌ماهه اول سال جاری خاطرنشان کرد: بر اساس شاخص‌های منابع، مصارف، تعهدات، مطالبات غیرجاری و فعالیت‌های ارزی عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته‌ایم.

اسلامی همچنین گفت: در شاخص ضمانت‌نامه رشد قابل توجهی داشته‌ایم. همچنین مطالبات معوق بانک (NPL) نیز کاهش چشمگیری داشته است.

وی در ادامه با تشریح برنامه‌های عملیاتی شعب در شاخص‌های ابلاغی با مقایسه عملکرد شعب تهران و شهرستان‌ها در درجات مختلف، شعبی را که بهترین عملکرد را در دستیابی به شاخص‌های مدنظر داشته‌اند، معرفی نمود.

اسلامی در بخش پایانی سخنانش، ضمن اعلام رتبه‌بندی شعب بر اساس امتیاز کسب‌شده، ده شعبه برتر و پنج شعبه ضعیف را اعلام کرد همچنین شعب برتر در هر درجه نیز اعلام شدند.

حسنعلی حسینی مدیر امور عملیات ارزی بانک در این نشست گفت: بانک کارآفرین با همت و تلاش همکاران بخش ارزی و بین‌المللی کارنامه موفقیت‌آمیزی در صنعت بانکداری کشور دارد. برنامه‌ریزی‌ها در این بخش به گونه‌ای است که بتوانیم همچون گذشته رضایت مشتریان را کسب کنیم.

جواد واشقانی سرپرست مدیر امور شعب نیز با تشریح برنامه‌های این مدیریت در تحقق اهداف مدنظر بانک تصریح کرد: با ابلاغ برنامه عملیاتی شعب در سال 1399 و همچنین ایجاد مدیریت بانکداری شرکتی و بانکداری تجاری و شخصی، سال 99 یک سال متفاوت برای مجموعه بانک کارآفرین شد.

وی همچنین افزود: روسای شعب به همراه پرسنل مجموعه خود با تلاش‌های مستمر و پیگیری مکرر نسبت به توسعه مشتریان بانک به ویژه مشتریان حقوقی به عنوان اولویت اصلی اجرای برنامه عملیاتی اهتمام ویژه‌ای انجام دادند. برای دستیابی به اهداف ابلاغی کلیه واحد‌های ستادی به ویژه اعتبارات، نظارت اعتباری و همچنین حقوقی همراه شعب گردیده و شعب با ارائه بسته‌های متنوع اعتباری و جذاب تا حد بسیار زیادی در دستیابی به این اهداف موفق شدند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: