کد خبر: ۱۸۶۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - 24 October 2020
عملکرد بسیار مطلوب بانک تجارت در دو فصل نخست سال جاری سود خالص این بانک را به ۱۰۰۲ میلیارد تومان رساند و برای هر سهم ۴۵ ریال سود شناسایی کرد.

سود آوری ۱۰۰۲ میلیارد تومانی عملکرد بسیار مطلوب بانک تجارت در دو فصل نخست سال جاری سود خالص این بانک را به ۱۰۰۲ میلیارد تومان رساند و برای هر سهم ۴۵ ریال سود شناسایی کرد. 

به گزارش بانکداری ایرانی ،  بانک تجارت صورت‌های مالی شش‌ماهه منتهی به پایان شهریور 99 را منتشرکرد.

براساس این گزارش "وتجارت " دراین دوره زمانی و در مجموع هفت هزارو ۴۳۹ میلیارد تومان در آمد کسب کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 176 درصد افزایش داشته است و 19 درصد کمتراز 12 ماه سال گذشته درآمد کسب کرده است نشان دهند جهش درآمدزایی در این بانک است .

رشد 29 درصدی درآمدهای مشاع

بانک تجارت  در نیمه نخست سال جاری 11 هزارو ۸۳۰ میلیارد تومان در مجموع درآمد های مشاع داشته است این رقم در مدت مشابه سال گذشته 9 هزار 186 گذاری ها و سپرده گذاری ها با رشد 84 درصدی به رقم دو هزار و 891 میلیارد تومان رسید و همچنین سود وجه التزام تسهیلات اعطایی هم با رشد 17 درصدی به رقم هشت هزار 939 میلیارد تومان افزایش یافت .

افزایش 168 درصدی درآمدهای غیر مشاع

درآمدهای غیر مشاع این بانک در نیمه نخست سال گذشته یک ر هراز 765 میلیارد تومان بود که با افزایش 168 درصدی به رقم چهار هزار و 738 میلیارد تومان رسید ، دراین بخش سود مبادلات ارزی با رشد چشگیر 655 درصدی به رقم دو هزار و 576 میلیارد تومان رسید سرفصل سایر درآمدها با ۲۱۸ و درصد رشد به رقم ۴۶۸ میلیارد تومان ، سود وجه التزام فعالیت های غیر مشاع با رشد ۴۸ درصدی به رقم ۷۹۳ میلیارد تومان و درآمد کامزد هم با رشد 39 درصدی به یک هزار 548 میلیارد تومان افزایش یافت .

رشد 38 تجارت  درصدی منابع ارزان قیمت

بانک تجارت در شش ماه نخست سال جاری بیش از 95 هزار میلیارد تومان منابع ارزان قیمت جذب کرد که نسبت به پایان سال گذشته 38 درصد افزایش داشته است این منابع شامل سپرده های دیداری و مشابه ، سپرده های پس اندازه و مشابه و سایر سپره ها است و همچنین 154 هزارمیلیارد تومان سپرده های بلند مدت جذب کرد که 19 درصد نسبت به پایان سال 98 افزایش داشته است.

تبدیل زیان ۹۹۹ میلیارد تومانی به سود ۱۰۰۲ میلیارد ی

عملکرد بسیار مطلوب بانک تجارت در دو فصل نخست سال جاری باعث شد ۱۰۰۲ میلیارد تومان سود خالص شناسایی کند این در حالی که در دوره مشابه سال گذشته ۹۹۹ میلیارد تومان زیان خالص داشته است و همچنین زیان انباشته این شرکت بورسی ۱۹درصد تعدیل شد و برای هر سهم ۴۵ ریال سود شناسایی کرد .

سود آوری ۱۰۰۲ میلیارد تومانی
 
لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: