کد خبر: ۱۸۵۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۳ - ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - 06 October 2020
روزبه‌روز افراد بیشتری با هدف کسب سود و حفظ ارزش دارایی‌های خود به بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال روی می‌آورند.

روزبه‌روز افراد بیشتری با هدف کسب سود و حفظ ارزش دارایی‌های خود به بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال روی می‌آورند.

به گزارش ارز دیجیتال به نقل از کوین تلگراف، اگرچه بحران ناشی از همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ اقتصاد مصر را به سوی رکود و افزایش بیکاری سوق داده است، اما هر روز بر شمار مصری‌هایی که به دادوستد و استخراج بیت‌کوین روی می‌آورند، افزوده می‌شود. آنها امیدوارند تا با توسل به ارزهای دیجیتال بتوانند منبع درآمد جایگزینی برای خود دست و پا کنند.

مطابق با گزارش پایگاه خبری المانیتور Al-Monitor، بسیاری از شهروندان مصر به‌ویژه جوانان به ارزهای دیجیتال روی آورده‌اند. وائل النهاس (Wael al-Nahhas)، اقتصاددادن و مشاور مالی چندین بنگاه سرمایه‌گذاری مشهور مصری می‌گوید: بسیاری از جوانان مصری با وجود افزایش ارزش بیت‌کوین، با مقادیر اندک، سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال را آغاز کرده‌اند. آنها کار خود را با استخراج ساتوشی، خردترین واحد سنجش بیت‌کوین شروع کرده‌اند و با نوسان‌گیری روزانه و خرید در کف و فروش در سقف توانسته‌اند سودهای ۴ تا ۵ درصدی از دادوستد بیت‌کوین به چنگ آورند. علاوه بر این، در هر فصل یا سال نیز از افزایش ارزش بیت‌کوین بهره‌مند شده‌اند.

بنابر آمار ارائه‌شده از سوی آژانس مرکزی آمار و بسیج عمومی مصر، درصد بیکاری در این کشور از ۷/ ۷ درصد در سه‌ماهه نخست سال‌جاری میلادی به ۶/ ۹ درصد در سه‌ماهه دوم افزایش یافته است. این نشان می‌دهد که دست‌کم نیم‌میلیون مصری، شغل خود را از دست داده‌اند.

به همین دلیل، دادوستد بیت‌کوین و کسب سود از این روش، جذابیت دوچندانی میان شهروندان مصری پیدا کرده است.

محمد عبدالبصیر، استخراج‌کننده و یکی از اعضای انجمن بیت‌کوین مصر می‌گوید که علاوه بر بیکاری، عوامل دیگری نیز در ترغیب مردم به سوی استفاده از بیت‌کوین موثر بوده‌اند. او می‌افزاید که کاهش ساعات کاری و قرنطینه باعث شده تا بسیاری از مصری‌ها اوقات فراغت خود را با معامله بیت‌کوین پر کنند. او تخمین می‌زند که انجمن بیت‌کوین مصر هم‌اکنون دارای بیش از ۱۶ هزار عضو باشد. با این حال، وی خاطرنشان می‌کند که شمار فعالان مصری حوزه ارزهای دیجیتال، بسیار فراتر از این رقم باشد؛ چرا که بسیاری از اعضای انجمن، فعالانه به آموزش چندوچون سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال به دوستان یا بستگان خود مشغولند.

با این حال، هرچه اقبال شهروندان مصری به استخراج و دادوستد ارزهای دیجیتال بیشتر می‌شود، احتمال آنکه در سایه فقدان چارچوب‌های نظارتی، بسیاری از کاربران، طعمه کلاهبرداران شوند، افزایش می‌یابد. آن‌طور که کارشناسان می‌گویند، به‌زودی قانونی به تصویب می‌رسد که حدود و ثغور فعالیت‌های مجاز و غیرمجاز را در حوزه‌ ارزهای دیجیتال مشخص خواهد کرد.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: