کد خبر: ۱۸۵۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - 03 October 2020
نانو ذرات طلای یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس در تولید داروی ضد سرطان و زخم‌بندهای دیگر شرکت‌ها کاربردی شده، ضمن آنکه این شرکت در اپیدمی کرونا ۷ هزار لیتر از نانو مواد خود را برای تولید مواد ضد عفونی کننده به بازار عرضه کرده است.

به گزارش ایسنا، ابراهیم اکبرزاده، مدیرعامل این شرکت فناور با بیان اینکه در حال حاضر ۲۲ نانوماده مختلف را در مرحله تولید نیمه‌صنعتی داریم که بر اساس نیاز بازار تولید شده‌اند، گفت: یکی از محصولات ما نانوذرات طلا است که طی ماه‌های گذشته به یکی از شرکت‌های تولیدکننده داروی ضدسرطان و بخش دیگر آن به یکی از تولیدکنندگان زخم‌بند تحویل داده شد.

وی با اشاره به کاربرد گسترده نانوذرات طلا به‌دلیل ویژگی‌های خاص در حوزه پزشکی و سلامت، خاطر نشان کرد: خواص آنتی‌باکتریال و ضدقارچ این نانوذرات موجب شده تا بتوان از آن‌ در بخش‌های مختلف حوزه سلامت چون کیت‌های تشخیص پزشکی و تصفیه آب استفاده کرد و بر این اساس با استفاده از این نانوذرات دو نوع فیلتر را تولید و به بازار عرضه کردیم.

اکبرزاده یادآور شد: با شیوع کرونا، تقاضا برای برخی نانومواد با خواص آنتی‌باکتریال افزایش یافت، در نتیجه تمرکز روی تولید آن دسته از نانومواد را افزایش دادیم، به طوری‌که برای تولید مواد ضدعفونی‌کننده ۷ هزار لیتر از یکی از نانومواد تولیدشده را به یکی از شرکت‌های داخل عرضه کردیم. در حال حاضر برای توسعه سبد محصولات با شرکت‌های دارویی وارد همکاری شده‌ایم تا به آن‌ها برای تولید محصولات ضدقارچ کمک کنیم.

بر اساس اعلام ستاد نانو، وی تصریح کرد: این شرکت دانش‌بنیان، فعالیت اصلی خود را از سال ۹۶ شروع کرده و در حال حاضر نانومواد مختلفی را در لیست محصولات خود دارد. اگر چه شرکت ما با هدف فعالیت در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر کار خود را آغاز کرد، اما در حال حاضر تمرکز جدی روی تولید و عرضه نانومواد به بازار دارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: