کد خبر: ۱۸۵۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۵ - ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - 30 September 2020
داده های بانک مرکزی کره جنوبی نشان داد که شاخص اعتماد به فضای کسب و کار در این کشور در ماه جاری میلادی با موج جدیدی از شیوع کرونا کاهش یافته است.

به گزارش تسنیم به نقل از شینهوا، داده های بانک مرکزی کره جنوبی روز سه شنبه نشان داد که شاخص اعتماد به فضای کسب و کار در این کشور در ماه جاری میلادی با موج جدیدی از شیوع کرونا کاهش یافته است.

بر اساس اعلام بانک کره (BOK)، شاخص اعتماد به فضای کسب و کار (BSI) در ماه سپتامبر به 64 واحد رسید که نسبت به ماه قبل 2 واحد افت نشان می دهد.

این شاخص در صورتی که زیر 100 باشد، تعداد افراد بدبین نسبت به افراد خوش بین بیش از حد است. این تحقیق براساس نظرسنجی از 1637 تولید کننده و 1150 غیر تولید کننده از 14 سپتامبر تا 21 سپتامبر انجام شده است.

پس از رسیدن به پایین ترین سطح خود یعنی 51 واحد در ماه آوریل، افزایش این شاخص تا اوت ادامه داشت اما در این ماه به دلیل افزایش شدید مبتلایان به کرونا این روند نزولی شد. موج جدید کرونا مرتبط با تجمعاتی است که در کلیساها برگزار می شود و همچنین تجمع عظیمی در سئول که در تاریخ 15 آگوست برگزار شد.

برای تولیدکنندگان، شاخص BSI طی ماه جاری 2 واحد کسب کرد و به 68 در ماه سپتامبر رسید اما این رقم در میان غیر تولیدکنندگان با 4 امتیاز کاهش به 66 واحد رسید.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: