کد خبر: ۱۸۵۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۵ - ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - 30 September 2020
مدیرکل نظارت بر شبکه خدمات بیمه‌ای گفت: شرکت‌های استارت‌آپ باید به سرعت نسبت به توقف ارائه تخفیفات مازاد بر سقف مجاز اقدام کرده و نتایج اقدامات صورت گرفته را به بیمه مرکزی اعلام کنند.

 

به گزارش  روابط‌عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی، مهرداد رضایی، طی نامه‌ای به بازاریابان برخط درخصوص ارائه تخفیفات خارج از قانون بیمه شخص ثالث تذکر داد.

رضایی در این نامه تاکید کرد: با توجه به نتایج بررسی‌های صورت گرفته، اقدام برخی شرکت‌های بازاریاب برخط در ارائه تخفیفات مغایر با مفاد ماده ۱۸ قانون بیمه اجباری شخص ثالث، از مصادیق تخلف محسوب می شود.

وی افزود: هرچند این تخفیفات از منبع شرکت بیمه نبوده و از منابع داخلی شرکت استارت‌آپ بیمه تامین می‌شود، در هر صورت این موضوع منجر به ایجاد بی‌نظمی در بازار و نارضایتی در میان سایر فعالان صنعت بیمه شده و از نظر بیمه مرکزی از مصادیق رقابت مکارانه و ناسالم تلقی می‌شود.

مدیرکل نظارت بر شبکه خدمات بیمه‌ای خاظرنشان کرد: شرکت‌های استارت‌آپی تا قبل از اخذ مجوز فعالیت به عنوان کارگزار آنلاین، صرفاً می‌توانند در چارچوب ضوابط فعالیت بازاریابان آنلاین و با رعایت مقررات و آیین نامه‌های حاکم بر صنعت بیمه فعالیت کنند و در بکارگیری روش‌های تبلیغاتی مغایر با مقررات حاکم بر صنعت بیمه مجاز نیستند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: