کد خبر: ۱۸۴۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۳ - ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - 30 September 2020
شرکت آمازون دستگاه اسکن کف دست به نام آمازون وان را رونمایی کرد که کف دست خریداران را به کارت اعتباری آنها مرتبط می کند و به آنها اجازه می دهد بدون ایستادن در صف، پول خریدشان را پرداخت کنند.

شرکت آمازون دستگاه اسکن کف دست به نام آمازون وان را رونمایی کرد که کف دست خریداران را به کارت اعتباری آنها مرتبط می کند و به آنها اجازه می دهد بدون ایستادن در صف، پول خریدشان را پرداخت کنند.

به گزارش ایسنا، شرکت آمازون به دنبال سرعت بخشیدن به خرید از فروشگاه با فراهم کردن امکان پرداخت پول توسط کاربران با استفاده از کف دستشان است.

این شرکت دستگاه "آمازون وان" را رونمایی کرد که یک فناوری بیومتریک جدید است و به خریداران امکان می دهد با قرار دادن کف دستشان روی یک دستگاه اسکن، پول خریدشان از فروشگاه را پرداخت کنند. کاربران باید ابتدا کف دستشان را به اطلاعات ذخیره شده کارت اعتباری مرتبط کنند و پس از آن می توانند با نگه داشتن کف دست، پول پرداخت کنند.

در ابتدا دستگاه آمازون وان در دو شعبه فروشگاههای بدون صندوق آمازون گو که در نزدیکی مقر این شرکت در سیاتل قرار دارند، نصب خواهد شد و به مرور در ماههای آینده این فناوری در فروشگاههای فیزیکی بیشتری بکار گرفته می شود.

آمازون امیدوار است فناوری اسکن کف دست را به شرکتهای دیگری نظیر خرده فروشها، استادیومها و ساختمانهای اداری بفروشد. این شرکت از مذاکرات با چندین مشتری احتمالی در این خصوص خبر داده است.

آمازون این مدل را پیش از این هم امتحان کرده بود. این شرکت در مارس اعلام کرد فروش فناوری مناسب فروشگاههای بدون صندوق را آغاز کرده که "فقط خارج شوید" نام دارد و به خریداران اجازه می دهد با اسکن یک اپلیکیشن وارد فروشگاه شده و بدون منتظر ماندن در صف پرداخت، از آن خارج شوند. دوربینها و حسگرها، کالاهایی که مشتریان انتخاب می کنند را ثبت کرده و هزینه آنها را در هنگام خروج مشتری از فروشگاه حساب می کنند.

تلاشهای آمازون برای فراهم کردن این فناوریها به فروشندگان دیگر ممکن است با موانعی روبرو شوند. معلوم نیست فروشندگان رقیب بخواهند از این فناوری در فروشگاههای خود استفاده کرده و اطلاعات خرید مشتریانشان را در اختیار آمازون قرار دهند.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، آمازون بازیگر قدرتمندی در فضای واقعی و مجازی است و انتظار می رود امسال حدود ۴۰ درصد از بازار تجارت الکترونیکی را تصاحب کند. همزمان این شرکت فعالیت قابل توجهی در فضای فروشگاههای سنتی داشته است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: