کد خبر: ۱۸۴۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۹ - ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - 30 September 2020

روز سه‌شنبه در بازار آزاد هر قطعه سکه تمام‌‌ بهار‌آزادی طرح جدید ۱۳میلیون و 580 هزار تومان معامله شد، همچنین قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲‌میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تعیین شده است و به‌فروش می‌رسد، از طرفی قیمت طلای ۱۸عیار هر‌گرم به یک‌میلیون و ۲۹۴‌هزار تومان رسید.

به گفته کارشناسان، افزایش قیمت طلا و سکه ناشی از افزایش چشمگیر قیمت ارز است، تمام قیمت‌های طلا و سکه براساس دلار آزاد محاسبه می‌شود و اگر با دلار نیمایی و ... محاسبه شود طلا و سکه از کشور قاچاق می‌شود. نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر می‌گوید نسبت تقاضا در بازار سکه بیشتر از عرضه است، همین موضوع موجب افزایش حباب سکه شده است.

 

بهبود قیمت طلای جهانی
در حالی‌که ارزش دلار از بالاترین رقم 2 ماه اخیر پایین‌تر آمده و سرمایه‌گذاران منتظر اولین مناظره انتخاباتی جو بایدن و دونالد ترامپ و همچنین تحولات مربوط به بسته محرک مالی جدید دولت آمریکا هستند، قیمت طلا روز گذشته شاهد اندکی افزایش بود. هر اونس طلا روز سه‌شنبه ساعت 19 به وقت تهران1890دلار معامله شد که در قیاس با روز دوشنبه 20دلار افزایش را نشان می‌دهد.

همچنین قیمت طلا در معاملات آتی روز گذشته و برای تحویل در ماه دسامبر با 38/ 0 درصد رشد به 1889 دلار و 50 سنت رسید. شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای جهانی روز گذشته اندکی کاهش داشت و از بالاترین رقم 2 ماه اخیر که در هفته گذشته به ثبت رسیده بود، اندکی فاصله گرفت. تضعیف ارزش دلار موجب ارزان‌تر شدن طلا برای خریدارانی می‌شود که از ارزهای غیردلاری استفاده می‌کنند.

برچسب ها: سکه ، قیمت طلا ، بازار سکه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: