کد خبر: ۱۸۴۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۴ - ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - 28 September 2020
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر از امضاء تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان بنادر و دریانوردی و یکی از شرکت های کشتیرانی خارجی فعال در حوزه خزر خبر داد و گفت: پهلوگیری بدون نوبت تمام کشتی های رو-رو در بنادر شمالی کشور و ایجاد خط منظم کشتیرانی رو-رو بین بنادر ایران، روسیه، قزاقستان و ترکمنستان از مزیت‌های این تفاهم‌نامه است.

به گزارش ایسنا، فرهاد منتصر کوهساری، در مراسم امضای یادداشت تفاهم همکاری بین سازمان بنادر و یکی از بزرگترین شرکت های کشتیرانی خارجی، اظهار کرد: در این یادداشت تفاهم، بر ضرورت گسترش حمل و نقل کالا از طریق شناورهای رو-رو در دریای خزر تأکید شد.

وی با اشاره به محدودیت های موجود برای ورود و تردد ناوگان زمینی به کشورهای حوزه CIS و منطقه قفقاز، افزود: استفاده از ظرفیت های دریایی موجود و شناورهای رو-رو در بنادر امیر آباد و نوشهر بایستی در دستور کار قرار گیرد.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: برای استفاده بیشتر از ظرفیت بنادر شمالی کارگروهی با حضور نمایندگان انجمن حمل و نقل بین المللی، اداره کل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، شرکت هاو خطوط کشتیرانی فعال در دریای خزر، برگزار شده است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در راستای توسعه همکاری ها با کشورهای همسایه قرار است به زودی؛ تردد شناورهای رو -رو از بنادر شمالی کشور طبق زمانبندی منظم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در پی امضای این تفاهم‌نامه، شاهد توسعه همکاری های دریایی با کشورهای شمالی خواهیم بود، اعلام کرد: مهمترین دستاوردهای تفاهم نامه بین سازمان بنادر و شرکت کشتیرانی خارجی؛ ارائه تخفیف تا ۸۰ درصد در کلیه حقوق، عوارض و هزینه های بندری مترتب بر شناورهای رو-رو در تمامی بنادر شمالی کشور است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: