کد خبر: ۱۸۴۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۸ - ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - 28 September 2020
رئیس سازمان بسیج سازندگی، اولویت ۲۱ هزار صندوق قرض الحسنه را اشتغالزایی همزمان با ایجاد امید آفرینی و گره گشایی از مشکلات مردم خواند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی، اولویت ۲۱ هزار صندوق قرض الحسنه را اشتغالزایی همزمان با ایجاد امید آفرینی و گره گشایی از مشکلات مردم خواند.

تاکید بر نقش صندوق‌های قرض الحسنه در ایجاد اشتغالزاییسردار زهرایی در مصاحبه با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری صدا وسیما، با اعلام اینکه در ۲۱ هزار صندوق قرض الحسنه، تاکنون یک میلیون نفر عضو شده اند، گفت: این صندوق ها، مدل صندوق‌های خرد خانگی هستند.

وی افزود: صندوق‌های قرض الحسنه می‌توانند در تقویت پیوند اجتماعی، امید آفرینی و گره گشایی از مشکلات هموطنان نقش بسزایی ایفا کنند، اما اشتغالزایی هدف اصلی است.

سردار زهرایی با تاکید بر لزوم تبدیل شدن صندوق‌های قرض الحسنه به تعاونی‌های قدرتمند با توان اجرایی، گفت: حمایت از صندوق‌ها و تعاونی‌های مردمی برای اخذ پروژه‌های اقتصاد مقاومتی، یکی از برنامه‌های ویژه بسیج سازندگی کشور است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی، اتصال صندوق‌های قرض الحسنه مردمی و گروه‌های جهادی به بخش خصوصی را از برنامه‌های مهم بسیج سازندگی خواند و افزود: بخش خصوصی به عنوان بازار عمل می‌کند.

سردار زهرایی ادامه داد: اگر تولیدات روستایی جه در صندوق‌های قرض الحسنه وچه گروه‌های جهادی به بازار‌های مطمئنی در فضای مجازی و بازار‌های سنتی کشور متصل نشود، نمی‌توان به پایداری تولید محصولات روستایی امیدوار شد.

وی گفت: ما با برگزاری چنین نشست‌هایی تلاشم می‌کنیم، با پیوند ظرفیت نیروی انسانی صندوق‌های قرض الحسنه و گروه‌های جهادی به بخش خصوص و انجام هماهنگی‌های لازم، زیر ساختی مناسب و پایدار برای تولیدات روستایی ایجاد کنیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی همچنین رفع موانع تولید و بروکراسی‌های اداری را از وظایف بسیج سازندگی خواند و افزود: بسیج با تمام توان خود برای تسهیل در مشکلات فعالان اقتصادی و تولید کنندگان تلاش می‌کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: