کد خبر: ۱۸۴۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۳ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - 15 September 2020
بانک توسعه آسیا در گزارشی که امروز (سه شنبه) منتشر شد اعلام کرد که رشد تولید ناخالص داخلی هند برای سال مالی ۲۰۲۰-۲۰۲۱، ۹ درصد کاهش خواهد یافت.

 
 به گزارش  تسنیم به نقل از شینهوا، بانک توسعه آسیا در گزارشی که امروز (سه شنبه) منتشر شد اعلام کرد که رشد تولید ناخالص داخلی هند برای سال مالی 2020-2021، 9 درصد کاهش خواهد یافت چرا که شیوع بیماری کرونا بر فعالیت های اقتصادی و میزان مصرف در این کشور تاثیرات مخربی گذاشته است.

بانک توسعه آسیا در گزارش جدید خود درباره چشم انداز توسعه آسیا در سال 2020 پیش بینی کرد که بهبود اقتصادی در سال مالی 2021 رخ خواهد داد و تولید ناخالص داخلی به میزان 8.0 درصد با از سرگیری فعالیت های تجاری افزایش خواهد یافت.

یاسویوکی ساوادا، اقتصاددان ارشد بانک توسعه آسیا، گفت: هند محدودیت های سختگیرانه ای را برای جلوگیری از گسترش بیماری همه گیر کرونا اجرا کرد و این تأثیر شدیدی بر فعالیت اقتصادی داشته است.

وی افزود: بسیار مهم است که محدودیت های کرونایی، مانند انجام آزمایشات وسیع، ردیابی و اطمینان از ظرفیت های درمانی، برای جلوگیری از گسترش بیماری کووید-19 و ایجاد یک بستر پایدار برای بهبود اقتصاد برای سال مالی بعدی و بعد از آن، به طور مداوم و موثر اعمال شود.

در این گزارش همچنین آمده است که چشم انداز رشد نسبت به شیوع طولانی مدت و یا موج جدید موارد ابتلا بسیار آسیب پذیر است. در حال حاضر هند یکی از بالاترین تعداد موارد ابتلا به بیماری کرونا ویروس را در سطح جهانی دارد.

همچنین پیش بینی می شود که سرمایه گذاری در این کشور کاهش یابد چرا که نگرانی سرمایه گذاران درباره ریسک های اقتصادی و تردید درباره آینده افزایش یافته است.

این گزارش همچنین پیش بینی می کند که با کاهش درآمد دول

برچسب ها: هند ، تولید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: