کد خبر: ۱۸۳۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۸ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - 19 August 2020
بانک رفاه کارگران در راستای اجرای قانون بودجه سال ۱۳۳۸ کشور تاسیس و در تاریخ ۲۷ مرداد ماه ۱۳۳۹ تشکیل شده است و هم اکنون بانکی۶۰ ساله است. سرمایه اولیه این بانک ۴۰۰ میلیون ریال بوده و سازمان تامین اجتماعی آن را تامین کرده است.

بانک رفاه کارگران در راستای اجرای قانون بودجه سال ۱۳۳۸ کشور تاسیس و در تاریخ ۲۷ مرداد ماه ۱۳۳۹ تشکیل شده است و هم اکنون بانکی۶۰ ساله است. سرمایه اولیه این بانک ۴۰۰ میلیون ریال بوده و سازمان تامین اجتماعی آن را تامین کرده است.


بانک رفاه نزدیک به ۱۰ هزار نفر کارمند دارد و به عنوان بانک عامل در پرداخت حقوق و مزایای بازنشستگان کشوری است. بانک رفاه کارگران یک هزار و ۲۹ شعبه و حدود ۱۰ هزار کارمند به حدود ۲۰ میلیون مشتری این بانک خدمات ارائه می‌دهند. بانک رفاه کارگران به تازگی پیشنهاد افزایش سرمایه را ارائه کرده است. بنابراین پیشنهاد، افزایش سرمایه از مبلغ ۲۳ هزار و ۳۲۶ میلیارد ریال به ۲۰۸ هزار و ۷۶۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از محل آورده نقدی سهامداران، سایر اندوخته‌ها و مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌های ثابت برای بهبود ساختار و رعایت نسبت‌های مالی به تصویب هیات‌مدیره رسیده است. بانک رفاه کارگران به عنوان بازوی اجرایی و مالی سازمان تامین اجتماعی به شرکای استراتژیکی همچون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شرکت‌های تابعه سازمان تامین اجتماعی، دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و بسیاری از بیمارستان‌ها و مراکز ارائه‌کننده خدمات درمانی، خدمات متنوع مالی ارائه می‌کند.

بانک رفاه کارگران در قامت یک بانک اجتماعی، چند سالی است بر حوزه سلامت کشور تمرکز کرده است. برای پزشکان و شاغلان بخش سلامت کشور نیز تسهیلاتی را در نظر گرفته و در شصت سالگی خود با ورود مهمان ناخوانده کرونا به کشورمان، تسهیلات متعددی را در این زمینه اختصاص داده است. طرح «جهش مهر سلامت ۹۹» بانک رفاه کارگران به جامعه پزشکی کشور یکی از طرح‌هایی است که بانک از ابتدای سال اعلام کرده است. در این طرح به اعضای هیات علمی‌ فاقد پروانه مطب شاغل در مراکز درمانی، پرستاران شاغل در مراکز درمانی دارای شماره نظام پرستاری از سازمان نظام پرستاری، سایر کارکنان شاغل تمام ‌وقت در مراکز درمانی دارای حساب نزد بانک رفاه یا مراکزی که نسبت به افتتاح حساب اقدام کنند، سایر کارکنان شاغل تمام وقت در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و همچنین داروخانه‌ها تسهیلات اعطا می‌کند. نرخ سود این تسهیلات ۱۸ درصد اعلام شده که همه ملزومات شاغلان بخش سلامت را پوشش می‌دهد.

البته پیش‌تر بانک رفاه کارگران به پاس قدردانی، پرداخت اقساط تسهیلات پزشکان، پرستاران و کادر درمانی بیمارستان‌هایی که در صف مقدم مقابله با شیوع ویروس کرونا هستند، را با تنفس سه ماهه تا پایان اردیبهشت ماه گذشته اعلام کرده بود.

لیلا فریادرس
خبرهای مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: